Anonym bruker Skrevet 21. november 2006 #1 Skrevet 21. november 2006 Noen med erfaring? Hva gjorde dere? Har en 12 åring som ikke vil til far. Skal han tvinges?
Anonym bruker Skrevet 21. november 2006 #2 Skrevet 21. november 2006 Ja. Men kan jo være greit å finne ut hvorfor han ikke vil dit, sånn at ting kan endres, om det er fordi far gkør feil på et eller annet vis. Er det bare fordi det er mer artig hos mor, venner, fritid, leker, osv. Da bør han ikke få velge, vel det er min mening.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2006 #3 Skrevet 21. november 2006 Hva tror du han kommer til å gjøre om han ikke drar da? Være sammen venner eller sitte inne på data`n (bare en typisk ting å gjøre for barn i den alderen, men ikke alle da)? Har han noe planlagt eller er han mye sammen venner så trenger han ikke å tvinges. Da kan du heller prøve å overtale han til å dra og finne ut hvorfor han ikke vil. Men, om han ikke har planlagt noe og ikke kommer til å finne på noe spesielt, så synes jeg han kan tvinges. Er det jente eller gutt? Vell, det spiller egentlig ingen rolle, begge kjønn har behov for å treffe begge foreldrene innimellom. Snakk med far og finn ut om dere skal tvinge han eller ikke.
Gjest Skrevet 21. november 2006 #4 Skrevet 21. november 2006 Klart han skal dra til far. Men dere bør sette dere ned med ham, kanskje både far og du og høre hvorfor han ikke vil. En 12 åring som ikke vil bør også kunne begrunne godt hvorfor han ikke vil. Her har vi en 10 åring som gjerne vil kontrollere situasjonen, og som sliter med overganger.. Han får for seg ting, og lager bråk. Men så når han er her eller der eller gjør ditt og datt, så er alt bare fryd og gammen. Og så en 5 åring som alltid bare vil være der hun er.. :-) Etter 14 dager på ferie hos oss ville hun ikke til mamma. Gråt og bar seg. Så ble hun satt i bilen, og da strålte hun..
Anonym bruker Skrevet 21. november 2006 #5 Skrevet 21. november 2006 STAKKARS unger,,,,:-( Blir såå lei meg for det er dette mitt eget barn har i vente..nå er a kun en baby....!
Anonym bruker Skrevet 21. november 2006 #6 Skrevet 21. november 2006 Stakkars unger??? Det er vel ikke synd på barna fordi de skal til en av sine foreldre!!!!!
Anonym bruker Skrevet 22. november 2006 #7 Skrevet 22. november 2006 Vi har ei på 6 som ikke vil, men hun må. Vanskeligere når ungene begynner å bli større, men en 12-åring er kanskje heller ikke i stand til å tenke langtidskonsekvenser (miste kontakt/få dårligere kontakt med far)....? Erfaringsmessig har vår det kjempefint hver gang hun kommer tilbake, er alltid glad og fornøyd i hvertfall.
augustjanuar Skrevet 22. november 2006 #8 Skrevet 22. november 2006 en 12 åring skal tvinges. grunner som at mors bil går fortere eller at fars båt er finere skal ikke taes hensyn til. det er min mening. foreldrenes holdninger til hverandre påvirker barna. min beste venninne er også bonusmor, som meg, til to jenter på 10 og 13 år. i dette tilfellet var mor veldig negativ til far, og disse jentene ville ikke til ham. men så fikk den eldste jenta "dårlige" venner, og da ble plutselig far god nok for mor. hun trengte hans hjelp og endret holdningen til far, samtidig som begge jentene også gjerne ville til ham.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå