Gå til innhold

Trygdesvindel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det virkelig så enkelt som det ser ut som å opplyse at man er alene med omsorgen, motta alle den typestønader - og likevel bo sammen med barnets far?

Kjenner til flere som lever slik (ikke noen jeg kjenner) og syns det virker så merkelig. Hvorfor blir de ikke tatt? Har ikke trygdekontoret stikk-prøver osv?

Jeg er selv i ferd med å bli alenemor, og syns det er utrolig at noen skal ødelegge for oss som faktisk er alene.

Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner fler som holder på sånn. Syns det er litt surt ja, å se de blafre rundt med penger, siden de er 2 om alle andre utgifter har de ganske mange lommepenger å rutte med.

Jeg kunne tipsa TK ja men dette er nære venninner av meg å jeg har ikke noe lyst bare.

Skrevet

ikke alle har masse lommepenger og mer penger fordi de bor sammen.... det finnes de som ikke har jobb,og som heller ikke får jobb av ulike årsaker. hvorav mor og far er uten noen form for inntekt og ikke får noen hjelp fra noe sted, fordi man detter mellom alle stødnader. noen som ikke eier nåla i veggen etter at os har betalt unna de måntlige regninger. noen som faktsk bare må ha det sånn en periode for å i det heletatt overleve. og noen som har det forferdelig fordi de har det sånn,men har ikke noe alternativ.

vennlig ikke henvis til sosialkontoret,aetat el... tro meg noen har prøvd alt.

og ikke spørr hvorfor man ikke jobber,noen kan bare ikke,men allikevel ikke får noen form for hjelp.

Skrevet

Sier ikke at alle har masse lommepenger, men de tilfellene jeg er kjent med så har far jobb å de deler på regningene. Å når de da mor har over 14 000 og far like mye eller kanskje mer så har de mye penger å rutte med.

Skrevet

ja da skjønner jeg, og jeg deler litt syn på det.. men noen har det faktisk så j*** at de bare må!! desverre. og det gjør vondt hver eneste dag, se seg over skulderen ele tiden og man føler at når som helst kan det oppdages. disse "noen" har det forferelig vondt pga dette, og ville aldri i verde gjort det om gubben hadde jobbet. eller dama for den del.

Skrevet

Jeg skjærer ikke alle over en kam (er det det heter...ja, dere skjønner vel hva jeg mener, er bare litt trøtt her...), vet at det faktisk fins noen som blir "tvunget" til å gjøre sånt. Vet at det iblant ikke er andre utveier, og har selv en venn som ble nødt til å gå på sosialen, og det var ingen hyggelig opplevelse (maken til nedvergelse!!), så kan skjønne det.

Og skjønner at det må være veldig vondt. Så til deg anonym, det var ikke egentlig deg jeg mente, jeg mener alle de andre som er to og har penger - men bare vil utnytte systemet.

HI

Skrevet

jeg skjønner det, men jeg sitter i en så umulig situasjon og det er ikke hjelp å få noe sted. Når det var valg så jeg et intervju med ei dame som hadde igjen 3000 når alle regninger var betalt hver mnd, og hun hadde et barn. Hun fremsto som om hun hadde det helt forferdelig, og det hadde hun sikkert. Politikerne var helt på hennes side og skjønnte ikke hvordan hun klarte seg. Jeg har måtte klare meg på 1000 kr i mnd. og det er da 2 voksne og et barn. Vi klarte oss igjennom det,men det var ikke noen hjelp å få noe sted,men får kjeft om man spørr etter råd eller hjelp på sosialen, og du føler deg nedtråkket i søla når du går ut derfra. Jeg har aldri bedt om mye,men noe må vi klare oss på. Har heller ikke noen familie som har råd til å hjelpe.

Nå går vi en dyr tid i møte for oss uten nåla i veggen og jeg gråter når jeg tenker på det. slik skal det ikke være. Jeg hater å måtte gjøre slik,jeg skammer meg og har vondt hver eneste dag. Men jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre.

unnskyld, jeg måtte bare få det ut.

Skrevet

Uff, får vondt inni meg når jeg hører dette. Håper dere finner en løsning på sikt som gir dere mulighet til et bedre liv.

Skulle ønske det ikke var slik, men i dagens samfunn så trenger man rett og slett penger, og de som har det romslig økonomisk har der ofte bedre på andre områder i livet sitt også. Vet jo ikke noe om bakgrunnen din eller hvorfor det er blitt slik, men håper det løser seg for deg!

Skrevet

Tusen takk, det er godt å høre slike ord, alt for få av de i vår hverdag. Jeg håper at tin skal forandre seg og at jeg kan få mulighetentil å forsørge min lille familie. Jeg vil ikke si såmye om min bakgrunn i fare for å bli igjenkjent her inne, og du skjønner sikkert at jeg vil være anonym. Men et av mine mange ideer og tanker er å få min mor (som er alene og hjemmeværende og bor 4 timer fra oss) til å bo hos oss noen mnd etter jul så jeg kan prøve meg i arbeid igjen. jeg kan ikke ta meg råd til bh før vi får en stabil inntekt.

Men vi klarer oss uansett, har hat tdet verre og vi overlevde det også.

men atter en gang, veldig godt med slike ord, jeg trengte det nå.

Håper du ogdin familie får en fin og god julefeiring.

klem fra *nissemor*

Skrevet

Ei jeg kjenner svindlet som alenemor i 2.5 år, bodde sammen med barnefaren.

Hva skjer så da?? Joda, hun ble gransket, men de fant ingen grunn til å tvile på henne. MEN, samboeren gikk fra henne!

Dvs, at når hun da hadde brukt opp de 3 årene man har med os, fikk hun ikke noe når hun faktisk var alenemor! Tragisk spør du meg.

Skrevet

så fortell meg da. hva synes du jeg skal gjøre?? Vi har ikke noe valg!! Tro meg alt absolutt alt er prøvd.

Skrevet

Jeg har samboer som er i full jobb å tjener bra.

Lell så sliter vi hver eneste mnd.

Det er fordi han sliter med gjeld fra før min tid som tar ca hele lønna hannes. Jeg har ca 7000kr i mnd inkl barnetrygt.

Når jeg har betalt husleie, strøm, bleier, NAN, lån å handlet litt mat er alt tomt. Da har sambo igjen litt så vi får handlet litt til mat seinere i mnd.

Å som til deg som ikke kunne kjøpe BH, så skjønner jeg hvordan du har det. Jeg kan heller ikke det. Puppene mine ble større under graviditeten så nå tyter de ut av alle BHene mine.

Vurderer faktisk trygdesvindel..

Skrevet

Mente ikke være krass til deg, jeg ville bare fortelle hva jeg selv har sett.. Skjønner jo godt at du sliter, og at hele familien gjør det.

Faren for å bli oppdaget er relativt stor.. Særlig i deres situasjon.

Alle som kjenner dere eller vet hvem dere er vil jo få se at dere får mer å rutte med pr mnd.. Alle kan være en potensiell angiver...

Men... dersom dere virkelig må gå til det skrittet å heve stønader for aleneforeldre så må jo en av dere skifte adresse.. Hvem skal ta den parten i hus da? De må jo vite om svindelen...

Nei, vanskelig å gi råd.. men håper det ordner seg for dere :)

Skrevet

ok, desverre er noens situasjon slik, og selvfølgelig har de ikke adresse sammen. de har faktisk bodd ifra hverandre i 6 mnd, hvorav moren måtte leie en leilighet til 6000i mnd.. de fant etterhvert ut at det hjalp lite når de måtte ut med såmange tusen ekstra. derfor tok hun over huset hvor mannen bodde og mannen endret adresse. Jeg vil ikke kalle det "svindel" selv om det er det. Jeg vil kalle det en nødvendighet, for noen som ikke har noen annen utvei. Det får bare briste eller bære, nå er det snart så de flytter sammen offentlig igjen,fordi de ikke orker mer lyving og gjemming. Skal få det til uansett.

Og en ting til... "Alle som kjenner dere eller vet hvem dere er vil jo få se at dere får mer å rutte med pr mnd.. " Det tror jeg når jeg får se det, for vi har nemmelig ikke ei eneste kr å "rutte" med,alt går til det helt nødvendige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...