Gjest Skrevet 21. november 2006 #1 Skrevet 21. november 2006 grunnen til at jeg spør er at gutten her på snart 13 uker spiser døgndosen mme og vel så det hver dag nå. han har også begynt m nattmåltid, noe han ikke gjorde for et par uker siden. er 4 måneder absolutt grense? har jo forstått det slik at man ikke skal over 1 liter mme i døgnet, og det er vi titt som ofte her! 1,1 el 1,2 liter noen døgn er ikke uvanlig.. ha gjør dere når de spiser mer enn anbefalt? tynner det ut?
LivetErEnLek Skrevet 21. november 2006 #2 Skrevet 21. november 2006 Tror nok det er bedre for systemet hans at han får over en liter enn at han får grøt når han er så liten.
Blomman Skrevet 21. november 2006 #3 Skrevet 21. november 2006 Du bør vente med grøt til 4 mnd- tarmsystemet er ikke klart..... litt over med mme noen dager er sikkert ikke veldig farlig, men er vektoppgangen mye over normalt bør du forhøre deg med helsesøster. Pass i allefall på at skjeene mmepulver ikke er for fulle - stryk av og ikke klem sammen pulveret slik at det blir plass til mer i skjeen (men det vet du jo sikkert)
Gjest Skrevet 21. november 2006 #4 Skrevet 21. november 2006 jada, klemmer ikke ned pulveret:-) visste i grunnen ikke om dette med maks en liter i døgnet før jeg leste en tråd herinne der det var mange som sa at babyen for all del ikke måtte ha mer en det.. nå hadde jeg ikke tenkt begynne allerede alltså, men tenkte at om ca tre uker er han 16 uker..
Blomman Skrevet 21. november 2006 #5 Skrevet 21. november 2006 Ja da starter dere om en tre ukers tid :-), med mindre babyen din er født veldig fortidlig....., da bør en kontakte lege i forhold til introduksjon av fast føde Lykke til da!
Gjest Skrevet 21. november 2006 #6 Skrevet 21. november 2006 takk:-) nei han er ikke for tidlig.. stor gutt født på overtid! han er en skikkelig ball blitt, så han vokser jo godt i hvertfall! skal på 3 mån kontroll snart, det blir kjempespennende å se hvordan kurven hans er!
Blomman Skrevet 21. november 2006 #7 Skrevet 21. november 2006 - og på www.flaskeposten.org finner du mer om flaskemating- er vel litt flaskematernes svar på ammehjelpen ;-)
Anonym bruker Skrevet 21. november 2006 #8 Skrevet 21. november 2006 hør med hs..jeg begynte med velling til min da han var 3.5 mnd etter anbefaling av hs.
Mamma til Isaac og Lucas Skrevet 21. november 2006 #11 Skrevet 21. november 2006 velling er tynn tynn grøt
kevin+oscar Skrevet 21. november 2006 #12 Skrevet 21. november 2006 lag velling på ris eller mais grøt.. tror naboen bruker 4 måleskjeer pr 160ml mme.. bruker samme måleskje som for oppmåling av mme:-) prøv deg frem, og finn ut hvor tykk du vil ha den.. bare husr større hull i smokken, eller vellingsmokk.. ellers blir d vanskelig for nurket å spise:-)
Anonym bruker Skrevet 21. november 2006 #13 Skrevet 21. november 2006 da blir den jo ganske tykk..ville ha brukt mindre i første omgang jeg. skal se ut som litt tykk saus på en måte.
Gjest Skrevet 21. november 2006 #14 Skrevet 21. november 2006 flott dere, tusen takk for svar:-) da venter vi noen uker til, og så kan vi prøve dette. går utifra at man kjøper slik grøt på vanlig butikk!
Mamma til Isaac og Lucas Skrevet 21. november 2006 #15 Skrevet 21. november 2006 ja på rema,rimi osv...men begynn med mais eller ris min likte ikke ris ...lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå