Gå til innhold

hmmm.... babyen min legger seg alltid på siden...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hun er jo bare 13dager, men legger seg alltid på siden og ansiktet helt inn i kanten på vuggen... prøver å vri henne tilbake på ryggen da men det liker hun ikke noe særlig.....

noen tips? eller skla jeg bare la henne ligge sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min gjorde akkuratt det samme før. Jeg gav opp med å prøve å snu han tilbake, han fikk ligge sånn. Og ingen skade skjedd iallefall...

De synest sikkert det er trygt og godt å ligge sånn, og helt tett inntil noe. Er jo i fosterstilling de låg i magen, så...:)

Skrevet

Det gjør min også, han er fire måneder...Jeg har lest at de legger seg i kanten fordi det minner om da de lå trangt i magen. Det gir trygghet.

Du kan prøve å legge noen sammenrullede tepper rundt henne i vuggen, slik at det blir trangere. Har hørt noen legger en slags pølse rundt hodet, jeg har ikke helt fått det til, men det kan hende det fungerer på din.

Ellers kan jeg si at det blir lettere etterhvert å få de til å sove i vuggen...

Skrevet

Min tass gjør det enda..

Bare pass på at hun bruker begge sidene og ikke bare ligger på den ene sida heletida.. Sånn at hun ikke får skjeivt/flatt hodet.. Det er ikke farlig det heller, men kan bli litt stress å få retta det ut igen..

Tassen min har hatt en favoritt side.. og er helt flat på den ene sida.. har begynt å rette seg ut nå da.. har passa på at han ligger minst mulig på den flate siden.. Han er 5,5mndr nå og begynte da han var 6uker... Så det tar litt tid...

la henne sove på den sida hun vil, men pass på at hun bruker begge når hun er våken..

Litt rotete skrevet, men skjønte du hva jeg mente?

Skrevet

Jenta mi har fått litt flatere hodet på den ene siden, men har prøvd å bygge opp med kluter, håndkle over bøker og alt.. Men hun bruker bare litt makt så flytter alt seg og hun er tilbake på sin ynglingsside.. Sta ja hehe...

Skal snart på 3 mnd kontroll så skal ta det opp igjen med hs da..

Skrevet

Jenta mi er født samme dag som din:)

Hun legger seg også alltid på siden. Hun vrir seg/tipper tilbake til siden om jeg legger henne på ryggen, så har tenkt at hun må få lov til å ligge sånn. Bare passe på at hun ikke havner på magen.

Skrevet

Snuppa har alltid ligget på siden. La henne alltid på ryggen, men hun snudde seg over på siden selv. Hun hadde ikke noen favoritt side, og lå like ofte til høyre som venstre. Hun er 7,5 mnd nå, og holder fremdeles på slikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...