Gå til innhold

Dere som hadde bekkenløsning i svangerskapet....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok det lang tid etter fødsel før du ble bra igjen?

Det er nå 4 uker siden jeg fødte og bekkenløsningen har jeg fortsatt. Er så lei nå, hatt BL siden uke 20 i svangerskapet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært veldig heldig og ikke kjent noe etter fødselen. Jeg var ikke så hardt rammet eller da, m dersom jeg gikk en tur, ble det veldig vondt å gå etterpå. Gikk til fysioterapeut under svangerskapet, men har ikke hatt behov nå etter fødsel. Jeg fikk det rundt uke 20 jeg også.

Skrevet

Jeg hadde bekkenløsning siste del av svangerskapet og etter fødsel. Det forsvant ca 6 uker etter fødsel. Kjente det litt etter dette også, men da bare svakt, og ikke noe som hindret meg i hverdagen.

Dersom du fremdeles er like plaget når du skal på 6ukers kontrollen hos lege, ville jeg nevnt det for legen. Kanskje du kan få henvisning til fysio. Jeg tror det er gratis dersom det er plager du ar dratt med deg fra svangerskap (men er ikke helt sikker)

Skrevet

Jeg har ikke smerter nå, men bekkenet henger seg opp av og til. Så må jeg vrikke og vri på meg til det knepper, så er det ok igjen. Nevnte det for legen og han foreslo trening. Å styrke musklene rett og slett.

Skrevet

Jeg spurte legen om dette ca 5 mnd etter fødselen. Jeg hadde da hatt 3 menstruasjoner etter fødselen og legen sa jeg måtte gi det mer tid. Har sikkert noe med at hormonene i kroppen må stabiliseres. Jeg vet ikke hvor plaget du er men jeg var plaget når jeg hadde gått mye/stresset i løpet av en dag. Jeg kjenner mindre og mindre til det nå. Det er nesten 7 mnd siden fødselen.

Skrevet

Jeg ble bra rett etter fødselen.. Men for en mnd tid siden fikk jeg veldig vondt igjen... Nå er det bra igjen (5mnd siden fødsel nå)

Skrevet

fikk konstatert bl i uke 19 (hatt det en stund da) og når Martin var rundt 3-4 mnd blei jeg bra. kjenner det ennå hvis jeg tar for hardt i, men fungerer i dagliglivet igjen. Deilig :)

Skrevet

Kom deg til fysio, du får ingen poeng for å vente;)

Det sies at det etter fødsel er en liten stund man kan behandle med god effekt, altså FØR bekkenet går sammen igjen. Har ikke nok kunnskap om dette, så ta det med en liten klype salt..

BL er svært forskjellig fra person til person, selv var jeg ILLE fra tidlig i svangerskapet, men ble bra etter noen dager på barsel. Vanskelig å sammenligne seg med andre bekkendamer er min erfaring. Som sagt, det er ingen premie for å utsette/droppe fysio;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...