Gå til innhold

så hjertet banke


biemamma

Anbefalte innlegg

da har vi vært på ultralyd, fant hjertet og vi fikk se det banke, fort fort..:)

herlig følelse etterpå. nå kan vi slappe av for en liten stund, og bare nyte tiden fremover.. foreløpig ul termin er satt til 20 juli.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer! Det må ha vært spennende å se sitt lille barn for første gang! Kan nesten ikke vente til vi får se vår lille hjerteknuser. Skal faktisk ringe å bestille time idag.

 

Lykke til videre!

 

klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper du får time du også, var helt fantastisk..pappaen var også med, tror han ble litt rørt av synet:) såg jo egentlig ikke annet enn en prikk som beveget seg, men det var nok for oss det:) jeg er 6 uker i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger da en dag etter deg :=) Er i 5 uke og 5 dag i dag!

 

Jeg skal og ha med meg samboer`n! Fikk du bilder med deg hjem?

Gjorde du det privat eller offentlig? Vi skal til en privat klinikk som utfører UL på alle stadier av graviditeten.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm.. jeg glemte faktisk helt å spørre jeg.. kom på det da jeg kom hjem.. var så glad for at det var liv.. (hadde en ma i juli..) at jeg bare "sprang" ut etterpå..hehe, de måtte komme å hente meg igjen, hadde jo ikke tatt blodprøver eller noe..:) jeg var på en privat klinikk, hos en gynekolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Det viktigste er ihvertfall at den lille har det bra og at du har fått det bekreftet! Et bilde kan du få senere :=)

 

Jeg gleder meg sånn til å se min lille ... Kan nesten ikke vente!

Hvordan er formen din da? Jeg er utrolig mye kvalm ... Stort sett hele tiden.. Det kan være veldig slitsomt .. Men på den andre siden, det er definitivt verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

formen er ok! veldig ømme pupper. kjennes ut som om det er en bil som kjører over dem når jeg ligger på magen:) matlysten er varierende.. men kavring har jeg funnet ut er kjempe godt:)spørs hvor lenge det varer da..hehe. såg du tipset om saltstenger. kanskje jeg også skal prøve det!?!

forrige gang (før jeg mistet i uke 10) var jeg kvalm hele tiden..bodde forrann doskåla, men det er bedre denne gangen.så får håpe det holder seg.

 

har du prøvd ingefær forresten? de sier det skal hjelpe, kokende vann med litt fersk ingefær i, så siler du det etterpå.. åsså drikke halvt om halvt med farris og eplejuice.. høres kanskje ikke så godt ut, men det hjelper;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til ømme pupper, ja .. Klarer ikke å ligge på magen engang,jeg. Uff!

 

Ja, saltstenger og vann har funket for meg. Ingefær? Blæh, det hørtes virkelig ikke godt ut. Min samboer snakker mye om farris og eplejuice, man skal vistnok få i seg den perfekte blanding av alt man trenger. Kanskje ikke så dumt å få i seg det, ettersom om matlysten ikke er på toppers!

 

Jeg snakket med Majorstuaklinikken nå, ang UL, de anbefalte meg UL først i uke 24-26, så jeg skal ikke til de før i slutten av Mars. Hun mente det ville gi lite utbytte å ta UL rett før jul. Ble litt skuffet, for jeg hadde ønsket å få bilder til jul til besteforeldrene. For å kunne bringe den gode nyheten på julaften, liksom. Selv om man ikke ser så mye i uke 11, men jeg hadde virkelig lyst til det.

 

Følte du at du fikk noe utbytte av UL så " tidlig". Jeg har og hatt en SA, for 3 måneder siden, så jeg vil gjerne vite at det er liv i magen min.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

typisk asså.. noen folk er aå årrrr... ikke bry deg om hva de sier. de har ingen rett til å bestemme det.. å iallefall ikke når du har hatt en sa fra før.. der jeg gikk fikk jeg beskjed forrige gang at jeg skulle ringe når jeg var ca 6uker.. for da ville han ha meg inn til ul.. det er klart at en ser jo ikke mye, men en ser jo at hjertet slår, å det kan være mer enn nok, det beroliger veldig for meg iallefall.. det kan jo ennå gå galt men tenker ikke så mye på det nå egentlig.. prøv flere bare ring å si at du vil inn for å sjekke.. at du ikke klarer å roe deg med bare svaret på en graviditets test... åsså uke 24 da, det er jo alt for lenge til.. ingen som går til første ul så sent vel!?!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til legen min neste uke, så da skal jeg høre litt med henne.. Uke 24, er jo en hel evighet til, ja .. Jeg ble bare litt skuffet, for jeg hadde så veldig lyst til å få det bekreftet, at det virkelig lever noe inne i magen min. Tror både jeg og samboer kunne ha godt av det, med tanke på at det er kort tid siden vi har igjennom en SA.

 

Er dette din første? dette er vår første :=) Vi gleder oss enormt til å bli foreldre nå. Jeg er overakset over at jeg ikke er mere redd for at det kan gå galt.. Det kommer vel til å komme etterhvert, tenker jeg .. Men nå er jeg stort sett bare veldig glad og veldig kvalm :=) Litt av en kombinasjon.

 

Har du blitt noe "tjukkere" ( litt av en måte å si det på, gitt ) Jeg har måtte gå opp en BH str alt og buksene/dressene/skjørtene mine er blitt små allerede. Skyldes nok oppblåst mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da får du nok ordnet opp med legen din vettu:)

dette er vår første, så vi gleder oss kjempemye... det blir spennende og kanskje litt skummelt og, men går nok bra.. noen dager det så er vi vel eksperter:) på bleieskift og det hele...

har ikke merket noe til mage enda, er vel litt tidlig..men kan tenke meg at det kommer veldig plutselig.. masse nye klær som må handles inn.. har nettopp fått en ny mamma butikk her i byen så skal bli kektå kikke litt der etter hvert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikker på at jeg kommer til å bli sånn BOOM, så plutselig er jeg blitt kjempestor. Hehe! Det er ihvertfall det jeg innbiller meg selv :=)

Så det er bare å forbrede seg på å bytte garderoben. Jeg har noen venninder som har anbefalt en del butikker i byen (Oslo) som har en del fine mammaklær. Jeg gleder meg faktisk litt til å begynne å titte på det, jeg. Og selvsagt å titte på baby klær og utstyr til den lille. Det skal bli koselig :=) Vet det er lenge til, men jeg tenker så mye fremover om dagen, naturlig nok!

 

hvor i landet er du fra? Vi bor 15 min rett utenfor Oslo.

Hvor gammel er du? jeg er 24 og pappa`n er 26, så vi er i vår beste alder! hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bor i haugesund så det er ikke det store utvalget på amma klær, men er den nye (la vida) og så har de jo litt på vila, h&m og rundt om på sånne butikker..

jeg er 23 år og pappaen er 24 snart 25..

 

hvilken vei utenfor oslo bor du?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...