Gå til innhold

hvordan behandle "skurv" i hodebunn på de små?

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten vår ha en del skurv i hodebunn, ha hatt i banyolje et par ganger og virker som det hjelper litt, men mener å ha hørt at en type matolje skal være mye bedre. noen som hvet hvilken?

eller er det noen som har andre gode råd?

håper noen vil hjelpe:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skal stå " har hatt i babyolje"... ikke banyolje.. he he

Skrevet

Du kan bare bruke helt vanlig matolje:)

Skrevet

jeg brukte vanlig babyolje men fikk tips om¨å ha det i hele natta. jeg hade det ikke i så lenge men noen timer og brukte så en myk børste og børstet vekk. vasket så håret som vanlig, hun har alltid hatt ganske langt hår. Det ble helt vekk. Skal gjøre det samme m skurven til olivia nå.

Skrevet

bruk acetylsalisylsyre noen timer før bading og skrubb det bort.

Skrevet

Babyolje eller annen olje over natten og gre det ut med en fintagget kam morgenen etter... Mulig det må gjentas flere ganger, kan være litt herk å få vekk :-) Fikk tips om acetylsalisylolje også, men ville ikke funnet på å ha dette på en liten baby, det er så sterke saker..!

Skrevet

Jeg brukte olje og neglbørsten

Høres brutalt ut, kanskje. Men gredde forsiktig over noen få ganger. Fungerte godt.

Skrevet

Brukte Lactacyd på begge mine. Smurte inn hodet mens de badet, lot det sitte i litt og gned det bort med en våt klut. Alt forsvant med en gang, men det spørs kanskje hvor mye det er.

Skrevet

JORDNØTTOLJE!!!!er supert..bruker det på hele kroppen til lillegutt..han er så myk og god!!!superfin hud..haddemasse utslett etter å ha brukt natusan og med det så gikk det bort med en gang!!

Skrevet

takker for mange svar, da tror jeg at jeg skal prøve jordnøttolje. Noen som vet hvor de selger det? Matbutikk eller apotek?

Skrevet

Jeg brukte en blanding av babyolje og barnesalve (apoteket) som jeg blandet sammen i håndflaten, gned på og lot det sitte i en god stund, også over natta. Gredde bort med øyevippekammen (!) og det ble helt borte etter noen få dager.

Skrevet

Kjøpte acetylsaliisylsyre på apoteket og funket som bare det. Tok alt med ei behandling. Anb oljen istedet for salven.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...