Gå til innhold

Skal på mekling idag ang samvær, noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faren har aldri brydd seg om barnet, eneste grunnen til at han vil ha samvær er fordi han MÅ betale bidrag. Han sier selv at vist jeg kan skrive under på at han slipper å betale bidrag trenger han ikke ha samvær.. Det er jo sprøtt..

Er spent på hva han sier idag på mekling,

noen som har noe å tilføye, tips råd etc?

Jeg mener han er uskikket som far å vil ikke at han skal ha samvær.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ha en svært god grunn for å nekte ham samvær, dvs at han er farlig for ungen på en eller annen måte. Det at han hittil ikke har brydd seg så mye er dessverre ikke nok til å nekte. Hvis du nekter uten grunn vil det se ut som du er vrang og ikke interessert i barnets beste. For det er barnet som har en rett til samvær med begge foreldre. En annen sak er om han virkelig er interessert i samvær, men det må tiden vise.

Husk bare på at de som mekler ikke kan tvinge deg til å godta noen avtale, selv om det beste er om dere klarer å bli enige.

Skrevet

joda jeg har gode grunner så det holder.. :)

Skrevet

jada....men ikke mere positiv en det du kan leve med.........

Jeg var litt for positiv på ting da jeg vasr på mekling, og det endte med at jeg måtte svelge et par kameler mere en aller nødvendigst.

Skrevet

Vet du hva!

Da hadde jeg signert på at han slipper å betale bidrag. De pengene du taper må da være verdt den opplevelsen ditt barn vil ha av å tilbringe tid med en far som ikke liker han.

Skrevet

Du kan nok ikke nekte han samvær, selv om han ikke er skikket til å ha samvær får han det fordet, men under tilsyn. Pappaen her ruser seg å enda har han krav på samvær, men under tilsyn.

Jeg hadde skrevet under på at han slapp å betale bidrag ved at han ikke har samvær. Ville ikke hatt de skitne pengene uansett.

Jeg mener å at pappaen her er usikket som far men han har desverre så mange rettigheter at jeg ikke har en dritt jeg skulle ha sagt.

Men hvordan gikk det idag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...