Gå til innhold

Toxoplasmose? hjelp....


smule_83

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er litt nervøs for denne toxoplasmosen. Søndag for en uke siden, på farsdagen, var jeg på gravplassen med blomster på min fars grav. Det var selvfølgelig masse løv rundt blomstene så jeg tok disse bort. Jeg fikk da en del mold på fingrene, men kostet det av og tenkte ikke mer over det. Vi kjørte videre på besøk til min mormor. Det var en periode jeg alltid var sulten så jeg spiste en del så jeg fikk litt middag der. JEG VASKER ALLTID HENDENE FØR JEG SPISER, men noe sulten må ha tatt overhånd, så dette tenkte jeg ikke på. Så når jeg da sølte på fingrene, slikket jeg dette av :-/ Jeg kom straks på dette med toxoplasmose og fikk selvfølglig panikk, men fingeren var slikket av og det var ingenting å gjøre med det... Det jeg mener er da at det er en mulighet for at jeg kan være smittet, og det er noe som sliter på meg. Iallefall da jeg til vanlig er veldig renslig, overrenslig...

 

Er det noen som kan roe nervene mine eller er det sånn at jeg kan belage meg på at dette kan skape komplikasjoner for den lille i magen min....?

 

På forhånd takk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Kjessa

 

Det er kanskje lurt at du ringer til fastlegen din og snakker om dette dersom du har vært kontakt med katteavføring. De kan ta prøver (toksoplasmose antistoff). Nyere studier viser at risikoen for fosteret er langt mindre enn tidligere antatt. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, får håpe det! Takk for rådet :) Jeg vet ikke om det har vært katteavføring der, men kan jo aldri være sikker på det... Har nettopp skiftet fastlege og har time neste tirsdag, men kanskje det er lurt å ringe.. får man snakket med legen personlig? Har et problem til, og det er at telefonlinjen er åpen fra 8 til haøv tolv, og i denne perioden er det folk rundt meg hele tiden, eller jeg har dårlig dekning på mobilen. Jobber som lærer og har ikke pause før halv tolv hver dag, så det er litt vanskelig å få til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

Sist jeg gikk gravid var jeg redd for dette jeg å.. men det fordi jeg har en katt å alene så jeg måtte tømme doen selv..

men det gikk kjempe bra selv om jeg hele veien hadde mye kose tid med katten min...

Tror nok du kan slappe av....

men best å tenke seg godt om..

hilsen heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...