Gå til innhold

Miio har blitt mamma!!


CiljaS

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gratulerer så mye!!!:) Så flott at alt har gått bra - nå må dere bare kose dere masse sammen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihei jenter :)

 

1000takk for masse koslige hilsner!

 

Fødselen gikk over all forventning!

 

Ble jo som sagt satt i gang søndag rundt 11 etter at vannet hadde gått på torsdagen!

Det ble først satt et ballongkateter som skulle åpne mormunnen til en 2-3 cm før de kunne sette i drypp.. jeg ventet og ventet hele natten på at ballongen skulle poppe ut (metoden er ikke 100% sikker og det var mulig de måtte prøve med piller o.l for å åpne mormunnen i stedet), men rundt halv 8 mandag morgen gikk ballongen og vi ble bedt om å komme oppe..

 

Hadde da hatt sammentrekninger siden rundt 10 på kvelden og fikk bekreftet åpning da vi kom på Ahus..

 

Ble først lagt til overvåkning i ca 1 time, for så å bli sendt ned i kantina for å spise litt.. Hadde da ca 6 min mellomrom mellom riene...

 

11:20 ble dryppet satt.. Kjente godt riene da ja! Det var ikke lenge før jeg ba (så pent jeg kunne) om å få smertelindring, men det ville ikke j/m gi meg nei! Fikk til slutt en stikkpille, men kan ikke si at den funket så bra!

 

Samboeren var en liten helt! Holdt meg i hånden og masserte godt ryggen min.. :) Må si det var utrolig deilig!

 

I løpet av bare 1 time gikk jeg fra 4 cm til 9 cm! Ahh det var så godt da pressriene kom altså!

Jeg lå i en vanlig sykehusseng og ble bedt om å flytte meg over i en fødeseng (skjønner virkelig ikke hvordan de kan ble en dame som har halve hodet til ungen ute om å bytte seng, men jaja jeg var snill pike og flyttet meg!). Ble da selvfølgelig sittenes halvveis mellom 2 senger og presse som bare det.. Jeg hadde ikke mer lagt meg ned i fødesengen før jeg så halve kroppen ute, og plutselig sa det poff og lille Maya var ute :D

 

2 min etter jeg fikk henne på armene snakket jeg med søstra mi på tlf tihi :) Hun ringte bare for å høre hvordan det gikk og trodde vel ikke helt på at jeg allerede var ferdig før hun hørte barneskrik i enden av tlf :)

 

Var ikke lenge før jeg sendte avgårde både mms og sms til BIM jentene og familie, men pga så dårlig dekning var det ingen av de som kom frem :(

 

Fødselen kunne ikke gå bedre! Det var over all forventning! Mamma brukte 25 timer på meg, så skrekken for å ligge lenge med de smertene jeg hadde var stor, men j/m forklarte seinere at det gikk så fort i svingene at da jeg begynte å be om smertelindring så var det lite poeng!

Jeg ble jo fortalt at de skulle prøve med litt akupunktur, og sykepleieren som skulle sette nålene kom jo fornøyd inn 10 min etter at hun var ute, men gikk fort skuffet ut da hun så jeg allerede hadde født hehe!

 

Hun er så nydelig og perfekt! Delte rom med 2 andre damer.. Hun ene snorket som en flodhest og hun andre hadde fått en sønn som bare skrek hele natten, mens lille Maya lå fornøyd hele tiden i armene uten å bry seg om både det ene eller det andre..

 

Ville egentlig hjem samme dagen.. Jeg følte meg i usedvanlig bra form og var oppe og gikk en halvtime etterpå.. Men de anbefalte meg å bli hvertfall et par dager så jeg fikk hjelp med amming o.l. så jeg ble.. Kom hjem idag og nå bare koser vi oss!!

Er noe annet i sitt eget hjem, i sin egen seng altså.. :)

 

Det ble litt vanskelig å skrive denne lille historien, for alt gikk så fort. Selvfølgelig var det helt J*** vondt, men for de som gruer seg til å presse han/henne ut, så må jeg bare understreke at det var bare deilig!! Hvertfall når du sammenligner det med riene som kommer hyppigere og kraftigere for hver gang like før!

 

Nå skal jeg legge meg igjen og prøve å sove litt! Skal tilbake på sykehuset i morgen for sjekk, siden vi dro så tidlig :)

 

Nattinatt jenter, og takk enda en gang for koslige hilsner!

 

Har lagt ut bilder av Maya hvis det er noen som vil titte på tulla mi :)

 

Klem fra Maya og

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...