Gå til innhold

Kjæreste som ikke forstår

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har et lite problem.

Jeg ble sammen med kjærsten min for bare et par mnd siden, han har en sønn på 1 år fra før og er 21 år. Jeg er 19.

Hannes første barn var veldig lite planlagt, og han synes enda han er for ung.

Jeg har ALLTID hatt mening om at jeg ALDRI skal ta abort.

Tingen nå er at vi hadde sex med kondom, og den sprakk. Og jeg anntar at jeg er gravid nå(etter symptomene å bedømme), og han vil ikke ha den. Jeg er jo så sinnsykt imot abort, og egentlig gjør det ikke meg noe at det kommer et barn i min verden. Men jeg vil jo ikke tvinge han, og jeg synes at det er jo veldig leit dette. Han forstår ikke min situasjon, at det å ha imot abort er jo helt utenkelig fra hans side.

Hvordan skal jeg få han til å forstå at vist jeg gjør det kommer jeg til å angre resten av livet mitt? Jeg vil jo ikke at han skal dra fra meg, men samtidig vil jeg ikke ta abort.

Kan noen hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hører ikke inne her helt enda men vil gjerne svare for det.

Det du må huske på uansett hva du velger er att det er DITT valg, og bare ditt. Ikke la noen bestemme for deg. Det er vel egentlig det eneste jeg kan si. Lykke til med å finne ut hva du skal gjøre =)

Skrevet

Aldri la noen tvinge deg til noe du ikke vil kjære deg! Vil du ikke ta abort, så tar du ikke abort! Tenk om du vil andre resten av livet på det valget du tok? Som en veldig klok jente her inne en gang sa : du angrer ikke på et barn du fikk, men på et barn du ikke fikk.

Jeg er ikke alenemamma, men hadde jeg måttet velge mellom min sambo og et ufødt barn, så hadde jeg valgt barnet. Samme nå, hadde ikke nølt med å kvitte meg med sambo hvis han hadde gjort noe dumt.

Det finnes ikke noe bedre enn å være mamma :) Ingenting gir meg mer enn når Teodor smiler til meg og ler så hele han rister :)

Hvis du velger abort, så håper jeg du gjør det fordi du vil det. Ikke fordi typen din vil det. Da vil du nok enda opp med å hate han en gang....

Skrevet

dette gjør du som du vil med.han kan ikke tvinge deg til noe som helst. og du vil klare deg helt fint alene:) lykke til.

Skrevet

Du må gjøre det som passer deg best og som du har lyst til!!!

Han kan ikke tvinge deg til noe, stå på ditt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...