Gå til innhold

Noen her som kjøper julegave til stemor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg hører ikke til her inne ,men tenkte jeg kunne spør .. isåfall om dere gir gave, er dere venner eller ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

legger til:

ville du synes det var rart om du fikk gave av stemor?

jeg tenker på å gjøre det sånn for å være hyggelig =)

Skrevet

Om jeg som biomor kjøper gave fra meg til stemor, eller mener du fra mine barn til stemor?

Nå har ikke barna mine noen stemor, men for å være helt ærlig tror jeg ikke jeg hverken ville ønsket å gitt eller fått noen gave fra stemoren til barna mine...

Nå er jeg ekstremt negativ til steforeldre (les:stemor) pga mine egne dårlige erfaringer i barndommen, så jeg ville nok vært av de som var ekstremt negativ og fiendtlig innstilt. Sorry, men tror ikke jeg er den rette til å svare.

Ideelt sett, hvis jeg stolt på en "stemor" og så at hun virkelig bidro til noe positivt i mine barns liv, burte jeg jo både blitt "venner" og gitt gave, men jeg ordet stemor virker på meg som en "rød klut".

Regner med at du er stemor selv, så du får jo vurdere det utifra hva slags frohold du har til barna og deres mor om det er naturlig eller ikke. Tror ikke det er noen stor vits i hvis dere bare har et høflig, kjølig forhold til hverandre...

Men som sagt, så er dette litt betent område for meg, så jeg burte vel egentlig ikke ha svart

Skrevet

Nå har ikke datteren min en stemor... Men jeg fikk gave fra barnefarens nye kjæreste da jenten vår ble født. Det kunne hun gjerne spart seg, for å si det sånn. Men om dere er venner, så er det jo annerledes:)

Skrevet

Den dagen hun bryr seg om jenta mi skal jeg skrive navnet hennes på julekortet, men regner med det tar noen år. Kommer aldri til å bli venn med henne gitt, den døren er lukket for alltid.

Skrevet

Hadde pappen til sønnen min hatt kjæreste så hadde jeg nok skrevet navnet hennes på julekortet, men kjøper ikke gave til pappaen så ville defor selvsagt aldri kjøpt til stemor :)

Treffer pappaen veldig sjelden da han bor i utlandet, men er gode venner så kommer sikkert til å bli venner med kjæresten også...hehe..han har jo god smak i jenter :)

Skrevet

Hadde barna mine fått en stemor hadde jeg ikke kjøpt gave til henne, like lite som jeg kjøper gave til min eks.

Jeg forventer at det står den delen av familien for. Akkurat som min familie hjelper barna mine med å kjøpe gave til meg.

Og nei jeg er ikke venn med faren heller, så lite trolig at jeg vil bli venn med en evt. stemor. (selv om jeg faktisk tror det heller blir stefar).

Skrevet

Høyrer ikkje til her, men hadde barnefaren hatt ei anna dame hadde eg ikkje kjøpt noko gave til ho ifrå barnet mitt. Hadde nok kjøpt ein liten ting til barnefaren frå barnet mitt, om vi ikkje hadde vert saman.

Skrevet

Kjøper ikke gave til stemor nei, men til ungen til stemor (altså mitt barns lillesøster).:o)

For meg ville det blitt unaturlig å gi stemor(eller far) julegaverfra meg- selv om vi har et greit forhold..

Syns snuppa kan gi selv hvis hun ønsker når hun blir stor nok til det..

Skrevet

hehe, du skal aldri si aldri!!

kan jo hende at en ny partner i fars liv kan hjelpe litt tik på forholdet:)

Ikke at man trenger å bli bestevenner, men ha en OK kontakt!

Skrevet

Huff, dette var trist lesning:(

Jeg er stemor, og selv om vi ikke kjøper julegaver til hverandre, så er vi på god fot om ikke annet. Jeg håper at du greier å velge å se litt lysere på det og gi fars nye partner en sjangs dersom han får en. Kan jo hende det er bare positivt for barnet og alle sammen?!?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...