Gå til innhold

Er det noen andre som har

Anbefalte innlegg

Skrevet

en evighetsmaskin?

Min går hele tiden, og spyr ut rene, våte klær som skal henges opp, brettes og legges vekk. Det er grenseløst hvor mye klær, håndklær, sengetøy og diverse andre tekstiler det går på 7 mennesker, derav ett spebarn og 4 tenåringer...

Men strykejernet mitt er relativt ubrukt... kan dere skjønne det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sareptas krukke tror jeg det også kan kalles :o)

Hvilket minner meg om at jeg må innom vaskerommet før jeg henter i barnehagen..........

Skrevet

Jeg har ja!! Har bare 3 tenåringer 1 barnehage-barn og en 1. åring + en gubb som jobber med bil.... bare møkk og intet annet. Men strykejernet mitt er også relativt ubrukt... 20 år gammelt er det snart også!

Skrevet

Jeg har også alt det der, men jeg mangler en oljesølete Snuldermann...Kan du klone ham?

Skrevet

Her også går vaskemaskinen flere ganger om dagen - den verste jobben er å få brettet tøyet og lagt det bort. Det ligger ALLTID en diger haug med rent tøy på benken og roper på meg.

Jeg vet heller ikke hvem som er verst til å skitne seg til - barnehagebarna eller mekanikermannen...men ettersom barnehagebarna bør se ordentlige ut (tenk hva andre mammaer tenker hvis gullungene ikke er rene og har klær som matcher til enhver tid...) -gubben skal jo bare drive med maskinene sine et eller annet sted hvor ingen ser ham likevel... c",)

Nå forbinder jeg sareptas krukke med noe positivt, jeg - så jeg kaller klesvasken min for sisyfosarbeid i stedet c",)

Skrevet

jeg også.... og ALT det rene tøyet som skal brettes ligger i et digert fjell.........

jeg er rett og slett dritdårlig på det er jeg. skulle ønske det funka å kjøre to maskiner til dagen, brette,, legge på plass og ferdig. et slags vaskerituale skulle jeg ha laget meg, for det er ikke bare oppgaveskriving som bli gjennomført med skippertak...

jaja

vi har da stort sett rent undertøy på oss ;-) he he he

Skrevet

En venninne av meg fortalte at moren til et av barna i klassen til sønnen hennes har seks barn(alle under tolv år...) - og hun er alltid ajour med klesvasken....hun hadde ikke tørketrommel engang.

Fæl historie, bare egnet til å gi alle oss andre vanlig, døldelige mennesker mindreverdighetskomplekser.

Det aller "verste" var at damen var pen, hyggelig, omtenksom og i det hele tatt...c",)

Jeg blir ikke grønn av misunnelse, nei!

Skrevet

Haha... omtrent som sauen Dolly!!! Har en ekskollega som også har tinget på en klon... ble imponert da jeg hadde dameparty på terrasse hvor sambo lagde mat og serverte vin! Bare jeg får beholde orginalen, så kan dere gjøre som dere vil!!

Skrevet

Æsj... slike mennesker liker vi ikke......:)

Skrevet

he he he he ææææææææææææææsj.... :-)

det var ikke meg for å si det sånn.... men jeg har jo bare to barn og en datamann, det er sikkert derfor...

Skrevet

Strykejernet går ikke akkurat varmt her i huset heller, så det holder nok i minst 20 år:-)

Men, tenk, vi som alltid har hele kjellerstuen full av nyvasket tøy, idag har vi fått brettet og lagt på plass ALT SAMMEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det har da ikke skjedd siden svigermor var her som en hvit tornado, og gud så deilig det er når det blir gjort.....om enn fryktelig sjelden....

Men vaskekjelleren blir altså ikke tom, uansett om det går maskiner hele døgnet.......sukk.............

Skrevet

Sånn er det jammen hos oss også. Tenker på det som Sisyfus-arbeid jeg. Vi er bare fire, men det går unna her også. I svært korte øyeblikk er skittentøyskurven tom og så vips er den full igjen.

Har en venninne med tre barn, mann og hund. De deler hus med svigermor som er enslig. Tenk - hun vasker, bretter og stryker alt tøy. Det bæres inn i fine bunker og slenges inn i vaskekjelleren etter kort tid. Nesten så jeg kunne vurdert å få svigermor i hus... Hos oss brukes strykejernet stort sett kun til å stryke på navnelapper på barnas klær. Slites ikke ut her heller ;-)

Skrevet

He, he, her går faktisk strykejernet varmt nesten daglig!

Har en eller annen greie med at alt tøy må være strøket. Var jo greit så lenge det bare var meg. Med tre unger og mann i hus er jo jobben noe større. Har derfor slappet litt på kravene i det siste og kuttet ut å stryke treningstøy, strømpebukser og truser... Sengetøy, undertrøyer og alt annet strykes og brettes imidlertid pent ;-))))

Phantomet mente at det må finnes en diagnose for meg... Men jeg greier faktisk ikke tanken på at tøy skal henge eller ligge i våre skap å ikke være strøket...?

Skrevet

Jeg er glad for å høre at du har droppet å stryke strømpebukser og truser.... c",)...Det vil nok gå kaldt nedover ryggen din når du hører at jeg - satt på spissen - stryker to ganger i året : Jul og 17. mai! c",)

Men en svigermor som stryker, bretter og legger i pene bunker, det skulle jeg gjerne hatt! (for jeg liker også strøkent tøy, det er bare det at jeg ikke gidder...)

Skrevet

Hi hi hi, går ikke strømpebuksene i stykker når du stryker dem da? Og truser og treningstøy da!! Tror nesten jeg er enig med Phantomet jeg;-))

Her strykes det kun når vi må, men det rare er at jeg faktisk liker å stryke, men rett og slett bare gjør det sjelden. Men det er jo ingenting som er så lekkert som å legge seg i nystrøket, rent sengetøy da:-)

Skrevet

Har aldri strøket mitt eget undertøy og strømper da! Men ungenes, ja, der har jeg tidligere strøket mye... Nå nøyer jeg med å stryke bodier og lar heller strømpebuksene få være i fred ;-)

Men som dere knskje har skjønt så liker jeg faktisk å stryke. Bruker det som en veldig god unnskyldning for å se teite serier på tv ;-)

Skrevet

Aha, sannheten kommer for en dag. Høres jo selvfølgelig bedre ut at du stryker, enn ser på serier.......fniiiiis........du er en luring du Gummelillan:-))

Vet du når jeg liker best å stryke da?

På sommeren, når det er sol og varmt. Da drar jeg med meg røkla ut på terrassen, tar på bikinien og får solet meg bak samtidig. Fordi jeg synes det er pyton å ligge på magen og sole meg...........he he he...........vi har alle våre ting ser du;-))

Skrevet

Jammen, jeg skjønner deg Gummelillan!!

Synes det er helt greit å stryke når jeg tenker på det ryddige resultatet, hehe. Pleier også å flytte strykebord og strykejern i close avstand til TVen...

Jeg stryker også sengetøy og koppehåndklær og slikt, men ikke bomullsbodyer asså. Litt pragmatisk må man være :)

Skrevet

Stryking er tingen for meg og :o)

I gamle dager var det min jobb å stryke juleduker hjemme.

Her i huset strøk jeg alle klær helt frem til i sommer. Nå blir det bare skjorter, t-skjorter, noen bodyer + kluter og kopphåndduker.

Selv med noen som gjør rent i huset hver 14. dag, så blir det bare litt for mye husarbeid.

Men nå har jeg 4 skjorter som venter samt gardinene fra hallen som ligger i vaskemaskinen.

Gleder meg til å ta fatt på stabelen av juleduker og servietter. Mye god "venting" i den jobben....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...