Gå til innhold

Sopp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veslesnulder har fått noe merkelig utslett på tissetussa si og litt i lysken! Har prøvd vanlig stellesalve og zinksalve. Blir bare verre og verre! Noe sier meg at det kan være soppinfeksjon.... gutta har ikke hatt det, men kan småjentene få det mon tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva - hos din lilleSnulder og?

LilleSnupp har hatt det over en mnd. Har smurt med Inotyol og nå ned en Calendula (ringblomst) med sink.

Hun skal til legen på fredag for dette blir hun ikke kvitt.

Hun har små nupper på kinn og overarm også, og jeg begynner å lure på om hun ikke tåler melk.

(Sluttet med alle melkeprodukter da hun var ca 6 uker pga kolikk. Ungen ble helt rolig etter det. Ammet til hun var 15 mnd og fikk ikke melkeprodukter før hun var året)

Skrevet

(..........psssst .....det er ikke meg som sier det, men hydrokortison 1%, hjelper, da blir det borte i en fei.....)

Skrevet

Lite tips som kan virke for ammende mødre: prøv å kutte ut søtsaker og sukker, gjærbakst og brød. Prøv ryvita knekkebrød, cultura, lite frukt og mye grønt. Lykke til!:)

Skrevet

Men hydrokortison ødelegger også den sarte huden, så sjekk først om det er andre ting som kan brukes!!!

Kortison er tross alt noe som blir brukt da ingen ting annet hjelper - så det sier vel seg selv at den også har bivirkninger........Sambo har slitt med psoriasis siden ungdomstiden og har dessverre brukt mye hydrokortison oppigjennom........:-((

Skrevet

Jeg er litt skeptisk til hydrokortison.... Har vært på apoteket og hentet soppmidlet Klotrimazol (ds. som Canesten), så får jeg se om det blir bedre. Jenta er helt ilrød med slike små opphevde knudrer. Stakkars liten...:((

Skrevet

klart du skal være skeptisk til hydrokortison, det var derfor det ikke var meg som sa det.... det skal kun brukes når intet annet hjelper.....

:-)

Skrevet

Sopp fikk nestyngste her da hun var baby - skikkelig vanskelig å bli kvitt, og kjempeplagsomt. Nå husker jeg ikke lenger hva jeg brukte...hun tålte ikke mme heller forresten, så vi kjøpte noe svinedyrt på apoteket(nutramigen) til hun var rundt 14 mnd - da tålte hun vanlig melk bedre.

Dakar liten :-(

God bedring!

Skrevet

Min eldste hadde det noen ganger. Legen ba meg smøre med daktakort eller noe sånt og det tok knekken på det.

Skrevet

Jepp, det var sopp LilleSnupp hadde! Behandles med Daktacort (reseptfritt) til hun blir bra. Hjelper ikke det mente legen at Krystallfiolett var siste utvei. Håper vi slipper det griseriet der da.

Eldstemann skulle bare være med å "hjlepe" lillesøster hos legen. Han måtte derimot ta blodprøve i armen for legen ville skjekke ut gluten/laktoseintoleranse på ham. Stakkars gutten gråt og ville ikke, men fikk lovnad om premie samt kjøpe et kult plaster på butiken etterpå. Så etter "En liten rød knapp virre virre vapp du slapp" så fikk han en fin elefant samt Disneyplaster. Håper egentlig at den blodprøven kommer tilbake negativ!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...