Anonym bruker Skrevet 20. november 2006 #1 Skrevet 20. november 2006 Skjerp dere! Det er ikke farlig at en feks 8 mnd baby spiser fiskebolle fra boks eller fiskekaker fra butikken. Det er derimot sausen man bør styre unna og selvfølgelig ikke tilføre salt. Men litt salt er overhode ikke farlig!!!!!!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2006 #2 Skrevet 20. november 2006 Ja, det kan jeg si meg enig i. Fikk mye ris her en gang jeg spurte om det var ok med boksfisk.
Luca Skrevet 20. november 2006 #3 Skrevet 20. november 2006 Føler meg truffet som vanlig.-) Jeg er IKKE overhysterisk, men barna mine får ikke salt i maten sin i det daglige nei. Begge får fiskeboller, og vi salter hver enkelt etter at de har fått. Så en fiskebolle i nye og ne tror jeg ikke skader noen, men at en liten baby på 8 mnd får saltholding mat hver dag tror jeg ikke er bra. Nyrene til de små klarer ikke å skille ut saltet, og i alvorlige tilfeller kan det føre til nyresvikt...da skal det spises mye salt tror jeg- Så hvis det går innpå deg at jeg ikke bruker salt i barnanmaten er det jo ille:-)
Anonym bruker Skrevet 20. november 2006 #4 Skrevet 20. november 2006 Hvis du forsøker å fortelle noe, er det veldig dumt å begynne med å kalle de du vil skal lese for "overhysterisk". Femten utropstegn gjør forresten mindre inntrykk enn ett. Bare et tips. :-) Denne gangen er jeg
MintCondition Skrevet 20. november 2006 #5 Skrevet 20. november 2006 Jeg er sikkert også av de overhysteriske Jeg tror nok de aller fleste av oss "hysterikere" ser forskjellen på en fiskekake/bolle i ny og ne og å servere toro-middag hver bidige dag. Såklart litt salt ikke er farlig, men i store mengder er det jo det.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2006 #6 Skrevet 20. november 2006 Jeg føler også litt truffet. Litt fiskeboller i ny og ne er vel ikke farlig. Men hvis man har en svigermor som lager litt saltet barnemat til nurken hverdag (nesten i 2 uker), da må man jo reagere...
Anonym bruker Skrevet 21. november 2006 #7 Skrevet 21. november 2006 Siden du bare henvender deg til de som er overhysteriske (og dem er det jo ikke så mange av, selv om bruken din av utropstegn får deg til å virke en smule hysterisk da, så kanskje du er en av dem?), regner jeg med at alle som er bevisste på saltbruk (og begrenser det til et minimum) til små barn som ikke har fullt utviklede nyrer enda ikke egentlig trenger å skjerpe seg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå