Gå til innhold

Ny veiing og poden har gått ned 5gr på en uke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skrevet her tidligere at poden ikke legger på seg i hht vekstkurven sin. Vi var forrige mandag og veide oss og da hadde han lagt på seg hele 25gr. I dag var det ny veiing og han hadde gått ned 5gr på en uke. Ganske så deprimerende. Men han er en glad og fornøyd gutt. Så nå turde ikke helsesøster å ha "ansvar" for dette lenger og sendte oss til legen. Jeg er veldig spent på hva vi får beskjed om fra legen.

Noen som har noen gode råd eller et lite trøstende ord til en bekymret mamma?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykke til hos legen. Jeg husker så alt for godt bekymringene over vektøkning.

Håper det går bra med lillingen din :)

Skrevet

Hei!Dette hørtes akkurat ut slik vi holdt på i nesten 2 år.Drev å veide 1-2ganger i uken og helsesøster var aldri fornøyd.han gik kanskje opp 10gr ene uken og ned 5gram neste uken.Nå er gutten vår 3 år og legger på seg rund 100gr i mnd.Det er moro.Vintrene var pyton pga mye sykdom og vekten sto gjerne stille i 2-3mnd.Hver gang vi kom på veiing spurte helsesøster om vi hadde kontaktet legen vår på sykehuset bla,bla,bla...Var en tung tid.Går heldigvis lettere nå etterhvert.Da gutten vår var 1,5år begynte vi og regne igjennom alt han tok inn av næring,og det viste seg at han fikk i seg mer enn nok næring enn det som de ønsket.Han er fortsatt liten av vekst.Knappe 10kg og 3 år.Ligger under de nederste strekene på percentilskjemaene,men følger sin egen kurve fint allikevel...

Skrevet

Det var godt å høre noen trøstende ord og at vi ikke er alene om dette.

Det blir spennende å se hva legen sier når vi skal dit om to dager. Magefølelsen min sier at siden han spiser godt (bleiene fylles) og er blid og fornøyd, så har han funnet sin egen vekstbane. Litt saktere enn andres, men hans kurve. Så får vi se om legen og helsesøster kan være enige.

Skrevet

Vi ble sendt til sykehuset i dag av legen. Der ble det veiing før og etter amming og blodprøver. Poden ble definert som underernært og får ikke i seg nok mat når han suger. Så nå må vi gi tillegg. Håper dette hjelper.

Skrevet

Får håpe det går bedre med lillemannen din når han får tillegg da :)

lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...