Karomamma Skrevet 20. november 2006 #1 Skrevet 20. november 2006 Nå lurer jeg litt... Vi hadde ikke tenkt å ha adventskalender i år, hun er nå 18 mnd. Jeg er ikke ferdig med å brodere den store gammeldagse nissekalenderen heller, men det er en helt annen sak... Hvis hun hadde hatt storesøsken, hadde hun helt sikkert fått sin egen kalender, men jeg har tenkt at hun ikke skjønner noe av det likevel. Hun forstår jo alt mulig annet rart, så nå er jeg litt i tvil. Kanskje vi skal kjøpe en sjokoladekalender bare for moro og markeringens skyld? Eller en appelsin med nellikspiker i? Ka dokk tru?
dritgrei hei hei! Skrevet 20. november 2006 #2 Skrevet 20. november 2006 jeg heier på appelsin min er julebarn, og han fikk kalender den jula han fylte tre.... skjønnner de noe liksom? det er jo kalender på barnetv... også lukter det godt med nellikappelsin... :-) det trur æ
Maud Skrevet 20. november 2006 #3 Skrevet 20. november 2006 Minstemann er 16 mnd til jul. Han skal ikke få kalender selv om storebror får. En venninne hang opp 24 pepperkaker til sin gutt frem til han var 3 eller 4. Kanskje jeg kopierer idéen hennes. Det blir så mange små ting og så mye skrot etter hvert. Vil gjerne utsette det så lenge som mulig...
Reveenka Skrevet 20. november 2006 #4 Skrevet 20. november 2006 Uansett er det jo koselig for mamma, da! c",) Og så behøver du jo ikke å legge allverdens i det, som du sier. Jeg skal avgårde nå jeg, og kjøpe inn resten til kalenderen vår - men da er det bare de tre eldste som får, snuppa på ni måneder får finne seg i å vente litt til...c" ,) Skynd deg å brodèr ferdig!!
Reveenka Skrevet 20. november 2006 #5 Skrevet 20. november 2006 Pepperkaker var kjempelurt! En av pakkegavene våre skal være tre pepperkakeformer, og så skal vi bake den dagen - det syns de er kjempemoro! c",)
Trollmora Skrevet 20. november 2006 #6 Skrevet 20. november 2006 Ka eg trur??? LilleSnupp nærmer seg 2, men hun får ikke. Eldstemann som er 4 fikk sin første i fjor. Tenker at det er greit med litt forskjell også da. Hun er ikke sååå opptatt av ting ennå så jeg regner med at det går greit. Hun har stor forståelse for at EldsteMann av og til får noe og ikke hun. Bare jeg får fingern ut så skal jeg bestille/kjøpe adventskalender som skal broderes. Siden noen andre skal sy den så regner jeg med at den er ferdig til neste advent ) Henger meg mer opp i at da skal begge ha noe som er litt like.
Urtete Skrevet 20. november 2006 #7 Skrevet 20. november 2006 Mitt tips er å vente til lillesnuppa di forstår noe av det hele! Neste år vil hun ha mye større utbytte av en adventskalender, og da vil du som mor føle at du får lønn for strevet også! (For pakkene kommer ikke rekanes på ei fjøl..........) )
Karomamma Skrevet 20. november 2006 Forfatter #8 Skrevet 20. november 2006 Takk for alle innspill!! Jeg falt litt for pepperkaketipset! Karosnuppa fikk bakesett til jul i fjor med forkle, kjevle og former. Så da kan vi bake litt til helgen, skal ha en 7-åring på overnattings og det må jo passe bra
Urtete Skrevet 20. november 2006 #9 Skrevet 20. november 2006 Åja, baking er koselig både for små og store barn!!!! )
Reveenka Skrevet 20. november 2006 #10 Skrevet 20. november 2006 Da må jeg bare tipse om at jeg fant kjempesøte, bittesmå pepperkakeformer på Jernia i dag - kan jo også brukes til å stikke ut figurer i leire, trolldeig eller marsipan el.l (hvis du skal ha juleverksted feks.) Må bare skryte bittelitt - jeg har nemlig vært supereffektiv på Strømmen Storsenter i dag! Det lukta svidd etter både barnevogna og visakortet....c",).
Tiggywinkle Skrevet 20. november 2006 #11 Skrevet 20. november 2006 Jeg var en liten tur på Strømmen i dag. Kanskje vi gikk forbi hverandre:-) Har lett etter slike små pepperkakeformer, så da blir det Jernia og litt shopping i morgen også. Og nok en kalenderpresang i hus. Er det forresten noen som vet hvor jeg kan få kjøpt Lucia-drakt. Nærmer seg det også nå....og jeg blir like tårevåt hver gang barna er med på noe slikt. Blir sååå fort rørt og da triller tårene - klarer ikke la være:-)
Reveenka Skrevet 20. november 2006 #12 Skrevet 20. november 2006 Lindex har Luciadrakter(hvertfall på Jessheim!)
Karomamma Skrevet 20. november 2006 Forfatter #13 Skrevet 20. november 2006 Så flinke dere to er da Reveenka - så du hvor små Luciadrakter de hadde på Lindex? Jeg må kanskje dit i lunsjen snart, jeg da!
Tiggywinkle Skrevet 20. november 2006 #14 Skrevet 20. november 2006 Da blir det både Jernia og Lindex i morgen. Håper også at de har små str. I dette regnværet er det jo uansett hyggeligere å gå inne og handle enn å gå ute på tur.
Gummelillan Skrevet 21. november 2006 #15 Skrevet 21. november 2006 Har alltid kjøpt Luciakjoler på H&M. Hr ikke sett etter det i år (kjøpte veldig store i fjor...) men der hr de i llfall pleid å ha ned i str 86.
♥Snulder Skrevet 21. november 2006 #16 Skrevet 21. november 2006 Hmmm... da må jeg dit for å kjøpe til Leah! Storebror har, men lillesøster skal jo være med for å se på! Og da klarer jo ikke mor annet enn å pynte den vesle dukken sin......
strikkballen Skrevet 21. november 2006 #17 Skrevet 21. november 2006 Vi hadde kalender med fine bilder til storebror fra første julen hans... Mest for min egen del, kanskje. Satser på bildekalender hvert år, vi. Orker ikke alt styret med småpakker og greier som er interessante i 10 min og så blir slengende rundt. Brodere gjorde jeg sist i formingstimene..))
Gummelillan Skrevet 21. november 2006 #18 Skrevet 21. november 2006 Allerede da eldstejenta var 6 mnd hadde vi kalender.. Men med juleevangeliet delt opp i 24 små bøker med vakre bilder ;-) Fant en nydelig kalender på kristen bokhandel og den har fulgt oss siden. Gavekalender startet vi med året etter - altså ved 1 1/2 år. Men var nok mest av alt for egen del. Bruker hårpynt, sokker etc som "fyll". Det trengs uansett ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå