Gjest Skrevet 20. november 2006 #2 Skrevet 20. november 2006 Her har vi startet litt allerede. Vi har bakt pepperkaker som skal henges opp til pynt på jenterommet og i kjøkkenvinduet. Jeg har hatt dårlig erfaring med ferske pepperkaker i vinduer tidligere, så nå sørger jeg for at de er skikkelig tørre før de pyntes og henges opp! ) Ellers er det mange uker siden jeg bestilte hobbysaker fra Panduro, så vi skal snart starte med litt juleverksted på kveldene. Seksåringen vil gjerne komme i gang med julegavene hun skal gi bort. Så det er kanskje mest planlegging og tilrettelegging nå, men snart er vi i gang for alvor! ) Forresten herlig med en egen juledebatt for en juleelsker! )
PirimittmittMarion Skrevet 23. november 2006 #3 Skrevet 23. november 2006 Det varierer litt fra år til år, når man kjenner følelsen begynner å være der:) Ett år begynte jeg i oktober, men da fikk jeg reaksjoner og det var litt sprøtt, men når man først har begynt... Jeg var hvertfall lei jula da adventen kom. Det er en julemesse her hvor jeg bor som arrangeres andre helga i november, så nå har jeg forbudt meg selv å starte før den er avviklet. Men etter den starter jeg så smått med snike inn alle offwhite detaljene da, engler og lys og gull og sånt. Så kommer vasking og rydding i skap og boder, alltid masse skrot som må kastes og ordnes og det passer liksom å gjøre på den tiden av året. Så baller det på seg med å lage julepynt med ungene og kjøpe julegavene. Bakingen spares til desember, ferskest mulig bakst til jul. Jeg tror jeg har julenisseblod i årene, så mulig jeg tar mer av enn de fleste:) Jeg mener hvertfall det er en menneskerett å starte akkurat når man vil! Det er juleforberedelsene som ER jul for meg, kosen med barna og alle forventningene. Selve juledagene går bort i å stresse fra selskap til selskap, og rekker nesten ikke å nytes. Det viktigste er at man skal kose seg med det! Blir det stress og man føler man ikke blir ferdig får man revurdere om man trenger å gjøre alt. Ingen som sjekker likevel er det? Oi det ble langt svar... Men kos deg med adventen du, det gjør hvertfall jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå