fellesferiebarn & novemberbarn Skrevet 19. november 2006 #1 Skrevet 19. november 2006 Jeg er helt ny her og fikk vite for 3 dager siden at jeg var gravid. Veldig ferskt med andre ord, (men etterlengtet) og det svirrer en del spørsmål rundt i hodet om dagen:-) Jeg er altså i 4 uke, og tenkte jeg skulle gå til første kontroll om ca fire uker. Men jeg er ikke særlig fan av fastlegen min og kunne tenke meg å gå til jordmor. Er det noen som kan anbefale en jordmor i Asker/Bærum/Oslo området? Gjerne en som har åpent utover vanlig arbeidstid, har ikke så lyst til å dele dette med sjefen og kollegaer riktig enda... Når bør jeg ringe jordmor, tar det lang tid å få time?? Håper å få mange hyggelige samtaler her inne fremover:-)
Minimags -07 og mai -10 Skrevet 19. november 2006 #2 Skrevet 19. november 2006 Velkommen og gratulerer så mye Det er nok veldig individuelt når man drar til lege. Var hos fastlegen min for å få sykemelding pga kvalme, og hun sa hun ønsket første sv.kontroll i uke 12. Vet mange bestiller time mye tidligere, det kommer også ann på om man har vært gravid før, om tidligere svangerskap har vært kompliserte osv.. Kjenner ingen jordmødre i Asker/Bærum, ringte og hørte på helsestasjonen jeg "hører til" og der var jordmor en gang i uka, tror det ville ta noen uker før jeg fikk time. Vet ikke om dette var til noe hjelp, men ønsker deg masse lykke til
doble Skrevet 20. november 2006 #3 Skrevet 20. november 2006 Hør med helsestasjonen. Det er gratis...(vet ikke om alle jordmødre er det...?) Men de er nok bare oppe på dagen. Ang sjefen din, så trenger du jo ikke fortelle HVA du skal da.. Holder med å si du skal til legen liksom;) Det kan jo være tusen grunner til det....som sjefen IKKE har noe med! Tror det er vanlig med kontroll mellom uke 8 -12. Kanskje du kan bytte fastlege..? Det gjorde jeg. Ble kjempe fornøyd:) Gjelder fra 1.des hvis du gjør det nå før mnd skiftet. Lykke til!
fellesferiebarn & novemberbarn Skrevet 21. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 21. november 2006 Tusen takk for svar begge to. Ja, kanskje jeg rett og skal bytte fastlege med det samme.... hihi, føler det er tusen ting som virrer i hodet samtidig her...
Jubalov Skrevet 21. november 2006 #5 Skrevet 21. november 2006 Hei - og gratulere så mye! Siden det er ditt første svangerskap, så har du ganske hyppige kontroller. Jeg dro til legen (i 6. uke) for å bekrefte svangerskapet og for å få legen til å bestille fødeplass. Vet at det høres tidlig ut, men jeg vet om mange som ikke får føde i Oslo og må ut til Bærum fordi de føder for sent. Legen min lurte tidlig på hvor jeg ønsket å føde i forrige svangerskap. Dette bør du begynne å tenke på. Kommer an på hvor du bor. Jeg anbefaler Rikshospitalet på det varmeste. Der kan ikke pappaen overnatte, det kan han på Ullevål. Har imidlertid fått høre at mange føler at de blir overlatte til seg selv på Ullevål. På Riksen følte jeg meg veldig trygg og ivaretatt.) Har også venner som ønsket seg Bærum og var superfornøyde med dette etter å ha vært frustrert på Ullevål forrige gang. Men du kan sikkert finne fornøyde og misfornøyde folk over alt. I uke 12 kan du sikkert få høre barnets hjerteslag også - kanskje pappan vil være med? Lykke til!
Bruble Skrevet 21. november 2006 #6 Skrevet 21. november 2006 De har 4 familierom på Bærum. Føden der var jeg kjempe fornøyd med, litt mindre fornøyd med barsel, men det kan komme av at de bare bestemte ting uten å spørre meg.
Gjest Skrevet 21. november 2006 #7 Skrevet 21. november 2006 Gratulerer så mykje med spiren!! Og hjarteleg velkommen inn hit, her er det rom for alle slags spørsmål! Eg bestilte time på svangerskapsklinikken her på Grünerløkka, for eg bur jo her - og eg fekk ikkje time før i veke 12. Dersom du går privat får du sikkert time før, men her på Løkka tek dei ikkje inn gravide før då. Eg bestilte så tidleg at det ikkje var "kø", men vil nok tru det tek litt tid til vanleg, ei veke kanskje? Eller to?
Anonym bruker Skrevet 21. november 2006 #8 Skrevet 21. november 2006 hei.. da e vi like langt! har å masse spm i hode, har vist det siden lødag jeg åsså
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå