Gå til innhold

Oppdatering av CV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må levere ny cv og den har jo ikke vært oppdatert på flere år!

Det er ikke så vanskelig å si noe om utdanning og jobbinnhold, men den personlige biten sliter jeg litt med.

Å være sta er f.eks både en positiv og negativ egenskap. Ærlighet kan jo også være negativt og sier man at "lyttende" så kan det nesten bety at man ikke sier noe som helst!

Æsj-vanskelig å sette ord på hvordan man oppfatter seg selv.........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sta = målretta, målbevisst

Ærlig, i den forstand at man ikke lyver er bra! Hvis det betyr at man alltid sier meningen sin, uten å ha blitt spurt og uten sosiale antenner osv så er det kanskje ikke så bra...

Lyttende er bra hvis du samtidig beskriver deg som engasjert og deltakende.

Ja, det er vanskelig å finne presise ord som sier det en vil si uten å skryte... Referanser er bra!

Lykke til!

Skrevet

Hmm.... nei... det er ikke lett å sette ord på hvordan vi mener vi selv er. De som står oss nærmest er nok mye bedre egnet til å gi en karakteristikk på oss! Min beste venninne sier alltid: En ekte venn er en som liker deg selv om h*n kjenner deg!

Skrevet

Hei du Trollmora!!

Trenger du ha med personlige egenskaper på CV da? Trodde det var slutt på den tida hvor det var om å gjøre å ha "vinnende vesen" og slikt... I min bransje (er ikke du også i IT-bransjen?) er det ikke vanlig å ha med dette i hvert fall.

CV = Curriculum Vitae = livsløp = en kronologisk oppsummering av utdanning, arbeidserfaring, verv og kurs samt andre kvalifikasjoner du måtte inneha (spesielle dataverktøy, språkkunnskaper osv.)

Men lykke til i hvert fall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...