Gå til innhold

Julemusikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det blir ikke jul uten god musikk.

Det hev ei rose sprunge, Ei stjerne skinner i natt og Jussi Bjørling med O`Heliga natt.

For ikke snakke om Julekveld i skogen som er så overjulete at det er parodisk.

Hvilken musikk spiller dere da?

I gamle dager hadde jeg en kasett i bilen med Kenny Rogers og Dolly Parton. Den gikk på auto fra 1.desember til nyttår. Søtsuppemusikk som passet akkurat i den lille rottebilen.........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På cd-spilleren går det mye i Christmas in Vienna III, Julekonserten 10 år og faktisk Jahn Teigens Lys ;-) I år har vi dessuten for første gang ny julecd fra eldstedatters skolekor. Tenker den raskt blir en klassiker også.

Men like mye som CD spilling, går det i sang her hjemme. Eldstedatter synger klokkeklart, mens mor sjøl stemmer i med den stemmen jeg har. Men sangglede har vi i bøtter og spann av ;-)

Skrevet

Christmas with the Rat Pack!!!

Frank Sinatra, Dean Martin og Sammy Davis med storband - "Baby it's cold outside" og andre kjempelåter! Da går det unna med både baking og pynting, serru serru...

Ellers er det "Julekveldsvisa" og "En stjerne skinner i natt" som er mine favoritter. Er også helt forelska i Prøysens "En skulle vøri 4 år i romjul" Har vært så lur at jeg har vært i studio med en kamerat og spilt inn juleCD selv, så da får jeg akkurat de julesangene jeg vil ha. He he...

Skrevet

Oslo Gospel Choir..........Anita Skorgans Julenatt...........En stjerne skinner i natt er bare vakker......O helga natt, Deilig er jorden, Ave Maria (hm.....hører på den i julen, men er ikke sikker på om det er en ren julesang, men vakker er den), Vi tenner våre lykter.........Sølvguttene synger julen inn........Barnekor er bare vakrest............og sikkert mange mange flere som ikke jeg kommer på i farta:-)

Skrevet

Julemorgen CD'n med Nissa og Elisabeth! takk takk takk, den lager jul i heimen!

Også Mariah Cærri sin jule-CD, (men det burde jeg vel ikke si hahaha), og sist men ikke minst Händels Messias, men da er det virkelig jul, den kan man ikke jukse med sånn i forkant.

Skrevet

Det var kjempelurt - så flink du er!

Det var en god idè, men hvis jeg hadde gjort det hadde jeg nok ikke orket å høre på dem etterpå.... c",)

Skrevet

He he he, eller Mari Kari som jeg kaller henne........så skal ikke jeg si mer om henne igrunn;-)))

Skrevet

heheheheheh..... vi trenger ikke snakke om henne ;-)

Skrevet

Takk!!! Du er dritgrei du;-)))

Skrevet

jule-cden med dde............Må berre ha den på .- dei siste år har vi hatt den når vi pynta og pakka inn gaver, speiselt englespellet, då er det jul for meg. Trudde ikkje eg skulle få det sånn med `ny` type julemusikk...........-men så fekk datra mi den for nokre år sia.........og den går ommatt og ommatt og ommatt og.....

Skrevet

Julesanger for barna, Prøysen, Sissel K og sånt. Selv får jeg alltid frysninger av "kirkemusikk", særlig før jul. Barokk. Julaften spiller vi alt mulig rart, egentlig. Barokk når gjestene kommer (litt sånn lavt og snilt i bakgrunnen), før min far drar frem trekkspillet og drar igang Evert Taube og det meste. Også gir noen hverandre alltid CD-er og de må vi jo høre på. Min pappa elsker opera, jeg rock, svigermor og sambo klassisk, og storebror er for tiden helfrelst på musikken fra "Biler" - og den liker jeg og...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...