Gå til innhold

vil ha andres synspunkter, hjelp! er jeg rar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min har en sønn. Ekssamboeren til samboeren min vil enda ha kontakt med "gutten sin", jeg syns dette er litt vanskelig! Har litt problemer med å finne min plass oppi alt dette! Sønnen reiser flere ganger for året til ekssamboeren, hun bor et stykke unna, så langt unna at sønnen må ta fly. Når han skal reise nedover får vi aldri vite om det, bare dagen før han skal reise.tror sønnen ønsker å reise til henne, å at hun ønsker veldig å få besøk av han. Forstår at eksdama har betydd mye for gutten, men er det ikke på tide at eksen begynner å slippe taket? Er det bare jeg som er rar, å en smule sjalu, eller er det flere som ville reagert noe i samme retning?

forvirret, å en smule irritert

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Typen din har altså hatt en samboer mellom deg og moren, er det sånn? Det er kanskje rart for deg, men sikkert viktig for gutten å få ha kontakt med henne,

Skrevet

Takk for svaret!

Ja han har hatt noen andre etter at det ble slutt mellom han og moren. Klarer liksom ikke å godta dette helt.... Er nok litt sjalu av meg, Syns i alle fall eksen kan kontakte oss før hun ber han nedover, for det er alltid når han skal til oss hun ber han til seg. Å så er det moren til gutten hun ordner det med å vi sitter her å vet fint lite om det som skjer

Skrevet

Hvorfor ønsker mor dette? Hadde hun god kontakt med eksstemor?

Eksstemora har ingen rett til samvær så hvis far ikke ønsker at barnet skal ha samvær med sin forrige samboer så trenger han ikke å si ja til det.Da må det være barnets mor som avtaler dette, men ikke i deres helger.Da blir det en sak mellom henne og eksstemor.

Jeg syns ikke du er rar som reagerer på dette. Mor undergraver din rolle som hans stemor nå.

Mine voksne stedøtre har et nært forhold til sin eksstemor og er oftere til dem enn til oss.Dette sårer deres far og meg.

Skrevet

Så godt å høre andres meninger, får meg liksom ikke til å føle meg så "alene", at mine reaksjoner er litt normale! Mor hadde ikke noen god kontakt men eksen, tror nesten til tider eksen på en måte vil hevne seg på meg.... Kanskje... Pappaen vil heller ikke nekte å la gutten få rese på besøk til eksen, han mener at han blir den store stygge dersom han gjør det. Men jeg mener jo at pappaen kan ta en telefon til sin eks å be henne ligge litt lavere i terrenget, ikke be hn på besøk før det evmt er avklart med OSS.

Skrevet

La slipp på ting. Ikke bruke energi på dette, det er ingenting du kan gjøre, når ingen andre vil gjøre noe. La ikke hun få hevde seg på denne måten, ved at ting skal plage deg.

Kos dere heller med barnefrie helger.

Timer i sengen, og lange turer i høstmørket, det er godt for både kropp og sjel.

Så kan de derre derre eksdamene bare styre på så mye de vil, og du kan nyte livet.

(Har dere andre barn i huset, blir det allikevel mindre ståk med et barn mindre i huset. Nyt det!)

Skrevet

Jeg ville bedt far tatt kontakt med eksstemor, og sagt at dette må begynne å avta. Hun ødelegger jo for fars samvær med sin sønn - og selv om det er koselig å ha kontakt med eksstemor, så trenger ikke det å skje flere ganger i året.

Skrevet

barnet mister jo en av sine viktigste omsorgspersoner ved et brudd. Min sønn har f.eks. et tettere forhold til min mann enn sin egen far, siden eksen min har en tendens til å gjøre rare prioriteringer. Og da hadde blitt helt feil om en ny kjæreste av meg skulle stille seg negativ til at de skal få ha videre kontakt, det er jo tross alt ikke ungene som velger å bryte ut.

Men hva angår den praktiske gjennomføringen er det mye som skurrer. Moren kan ikke bare avtale samvær med eksen i fars helger, da er det faren som velger hvordan han vil disponere tiden med barnet. Så om mor vil avtale samvær med fars eks må hun velge av sine egne samværsdager, og ikke la det gå utover fars samvær. Kanskje hjelper det om far innkaller mor til møter på familievernskontoret? Kan bli vanskelig for henne å sitte å forsvare at hun avtaler besøk hos andre på fars samværsdager, når det er en nøytral tredjeperson tilstede. Om de ikke har skriftlig samværsavtale bør mannen din sørge for at dere får det snarest, for en sånn maktbruk fra mor har en tendens til å forværre seg over tid (har jeg inntrykk av). Si klart fra til mor om at hun bare avtaler besøk på sine samværsdager, og en ev neste gang hadde jeg avtalt å få en kompensasjonshelg for helgen hun tar fra dere. Har far samvær bare annenhver helg? I så fall er dette ille, siden hun da undergraver far fullstending.

Skrevet

Dette var et klokt svar! Gjør noe med hvordan samværet med eksen foregår, når det avtales og av hvem. Ikke prøv å hindre det fordi du er sjalu, det slår bare tilbake på deg selv.

Jeg var i bryllup hos en kompis for en stund siden. Det var brudgommens far med sin kone, og brudgommens mor med sin mann. Dessuten var eksen til brudgommens far der og hennes voksne barn. Brudgommens far hadde altså tre "koner" der. For brudgommen var det veldig riktig å invitere kone nummer to, det var jo henne og barna hennes han var mye sammen med når han var hos faren sin. Det fungerte greit for gjestene og er et eksempel til etterfølgelse for oss alle.

Skrevet

Jeg kan forstå hvorfor de vil ha kontakt..de har vel blitt knyttet til hverandre..men det bør ikke gå utover deres helger med gutten..da burde han dratt de helgene hans mor har han ikke på fars helger..

Men jeg synes for all del de skal få ha kontakten

Skrevet

de må få lov til å ha kontakt, men det burde ikke alltid skje i fars samværdager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...