Gå til innhold

hente/bringe på skolen...en liten problemstilling som handler om samarbeid mellom far og mor...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hos oss jobber stebarnas mor som lærer på barnas skole. Hun drar hjem samtidig som barna drar hjem, det er ca 20 min kjøring. Hun bor 2 minutters kjøring fra vårt hjem. Vi har stebarna annenhver uke. Min mann spurte henne sist de var hos oss, om de kunne få sitte på med moren hjem (3 av dagene) og at hun satte dem av hos oss, fordi han fikk dårlig tid pga møte et dag, + at han skulle reise bort 2 dager, og jeg rekker ikke hente de til kl.16 pga min jobb + at jeg må i barnehagen på en annen kant av byen (for å hente fellesbarna).

Stebarnas mor vil ikke la sine egne barn sitte på hit, fordi det er fars uke, som hun sier. Det handlet altså ikke om at hun hadde andre planer, men om prinsippet "fars uke." Jeg opplever det slik at det det egentlig handler om, er hennes glede over å kunne gjøre hverdagen bitte litt ekstra vanskelig for eksen og hans nye familie..

Bare en bagatell, men en av mange som forundrer og irriterer meg. Har lyst til å ta det opp med henne, men min mann nekter, han sier det vil gjøre situasjonen enda verre om hun og jeg skal "ryke i tottene" på hverandre, he he:)

Hva sier dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grrrr, sier jeg.

Høres ut som det er bare for å være vanskelig at hun ikke kan la ungene sitte på, og sånt er jo ikke med på å bedre et fra før av skrantende samarbeidsforhold. De eneste dårlig samarbeid går ut over er jo barna, foreldrene klare alltids å ordne med ei løsning når det kniper om. Syns det blir kunstig hvis en må spørre besteforeldre/tanter/venninner ol om hjelp til noe den av foreldrene som ikke har barna den aktuelle uka så helt tydelig kunne gjort jeg.

Skrevet

Hun besjer seg ut.

Når slutter de på skolen da? Hvor gamle er de? Kanskje de kunne stå der å vente til klokken fire da du kommer å henter de. Smør ekstra matpakke å be dem om å vente, da spør de kanskje mor selv om å få sitte på. Da får dere jo se om hun sier nei.

Skrevet

ja, ja... så vet dere jo hvordan hun ønsker å samarbeide:(

Og hun er LÆRER??

Er litt enig med din mann, bare drit i det, og be ikke om noe igjen. Men ber hun om noe, så være blid og imøtekommende:) Her er det dere som må være voksne, selv om det er irriterende med sånn oppførsel!

Skrevet

dette hørtes ut som en merkelig dame, som ikke tenker på barnas beste. hva må de stakkars barna tenke om sin mor? håper dere ikke forteller barna hvorfor de ikke kan sitte på med mor i deres uker

Skrevet

Vanskelig kjærring ja!!

Men er enig med din mann om å ikke ta det opp med henne..for da har hun fått det som hun øsnket..reaksjon på at hun er vanskelig..bare la det ligge..

Skrevet

HI her: ... vel, det endte med at min mann/barnas far sa det som det var til barna, at de ikke fikk sitte på med moren sin hjem når det ikke var hennes uke fordi mor hadde bestemt det slik. Det var nok unødvendig av han, og pinlig å høre på. Barna vil jo gjerne forsvare sin mor, men de skjønner jo ikke dette med at det er så nøye hvilken bil de skjører med til hvilken uke....

Skrevet

"Jeg opplever det slik at det det egentlig handler om, er hennes glede over å kunne gjøre hverdagen bitte litt ekstra vanskelig for eksen og hans nye familie.."

Smålig av moren, men hun gjør faktisk ikke hverdagen vanskeligere for dere. Hun bare stiller ikke opp for å hjelpe dere med et praktisk problem som faktisk er DERES, og ikke hennes.

Skrevet

Jo da! Det er faktisk litt smålig av henne! Det er jo snakk om hennes EGNE barn.... I min verden ville det ikke vært en problemstilling i det hele tatt. Kjører moren fra ungene og de må stå og vente til noen andre kommer å henter de da eller?

Skrevet

Dattera til ei venninne av meg er 6 år. Hun kom hjem fra skolen i går og fortalte at de hadde lært om samarbeid :)

Det gir ikke god signaleffekt når ungene ser at de voksne overhodet ikke samarbeider, hvorfor skal de synes at det med å samarbeide er noe viktig da? Jeg synes det er smålig og barnslig å sette egne motiver foran det å være gode rollemodeller for barna!

Skrevet

Det kan vel også tenkes at denne moren vil vise overfor verden (de andre barna og voksne på skolen, og foreldrene) at faren til hennes barn fortsatt tar seg av barna, selv om han har fått ny kone og nye barn. Kanskje handler det litt om stolthet....? At hun og hennes barn fortsatt teller og skal tas hensyn til? Forsvarer ikke, prøver bare å forstå hvordan denne moren tenker. En skole er jo en slags offentlig plass hvor mange menneseker møtes og ser/vurderer hverandre. Kanskje vil hun bare at kollegene og foreldrene og de andre barna skal se at hennes barn fortsatt har en far som kommer "og gjør sin plikt"?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...