Anonym bruker Skrevet 19. november 2006 #1 Skrevet 19. november 2006 Noen som kan svare? Syns gravide burde få det gratis siden det er en kjent sak at gravide får dårligere tenner. Håper på svar!
snartmammapåny Skrevet 19. november 2006 #2 Skrevet 19. november 2006 slik jeg forsto det så er den ordningen blitt avskaffet da det viste seg at det bare var en gammel myte med lite holdning i... om man tok vare på tennene sine i graviditeten så var man ikke mer utsatt enn andre folk;) Derimot så kan du søke om refusjon av utgifter på trygdekontoret om du under graviditeten har fått emalieskader pga spying og kvalme og andre direkte svangerskapsrelaterte ting... skumle tankjøttsykdommer som direkte kan skyldes graviditeten ol. men du må nok kunne bevise at dette kom fra graviditeten og ikke av dårlig tannhygene før eller/og under graviditeten...
snartmammapåny Skrevet 19. november 2006 #3 Skrevet 19. november 2006 "myte med lite HOLDNING i" skulle være "lite HOLD i";)
mars jente Skrevet 19. november 2006 #4 Skrevet 19. november 2006 jeg var til tannlegen for et par uker siden. koster det samme. de tar ikke bilder så det blir litt billigere. jeg betalte 300 kr for en sånn sjekk time. da gikk de over alle tenne og pussa litt bare.
høygravid Skrevet 19. november 2006 #5 Skrevet 19. november 2006 jeg ringte til tannlege kontoret å spurte om de tar bilde og/eller bedøvelse når en er gravid og det sa hun at de gjorde. De dekker til magen og bedøvelse sprøyta er ikke skadelig.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2006 #6 Skrevet 19. november 2006 Hmm, dårlige greier. Jeg har helt klart merket forandring med tennene mine, blør veldig lett, og lurer på om jeg har fått betennelse i tannkjøttet på ene siden. Bruker tanntråd ca. hver dag, men hjelper ikke. Har aldri gått til privat tannlege før, fordi onkelen min er tannlege, men nå bor jeg ikke der han bor. Aner ikke hvor mye det koster og hvor jeg burde gå? Noen tips om fremgangsmåte?
tuppemor-75 Skrevet 19. november 2006 #7 Skrevet 19. november 2006 til HI, alle gravide har et mer sårbart tannkjøtt, dvs det blør lettere når en pusser tennene. og svaret på spørsmålet om gravide fårdekket tannlege er nei. hvordan du skal gå fram for å få tak i en tannlegetime, kan variere, men jeg ville hørt med venner og kjente på stedet du nå bor, og høre om det er noen som de bruker, som de er fornøyde med. når du får oppgitt noen navn, så kontakter du dem.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2006 #8 Skrevet 19. november 2006 Takk for svar, men litt vanskelig for de fleste jeg kjenner her har bodd her like kort tid som meg, dvs. 3 mnd. Nesten ingen på skolen som er herfra, og de som bor her pleier å dra hjem når de skal ordne slike ting da de fleste bor 1-2 timer unna. Får høre med jordmora mi, kanskje hun kan anbefale noen, evt. kan jeg vente til januar, og ta en time hos onkelen min selv om det kanskje ikke er så bra å vente så lenge! Men takk for tipset,som kunne fungert bra om jeg hadde bodd et annet sted!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå