Gå til innhold

Babymassasje?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Fokuset her i huset om dagen er: hvordan få minsten til å slappe av såpass at han kan klare å sovne, helst uten puppen i munn...?

Jeg har en ide om at hvis jeg får lagt inn en sekvens med babymassasje etter kveldsstellet/maten, kanskje mens han ligger i senga si,- kanskje han blir avslappet og sovner da? Vi er inne i en lite god sove ryme; han sover altfor lite om dagen, og virker stresset om kvelden. I går fulgte jeg med på klokka etter at han var lagt i halv åttetiden. Når jeg kapitulerte og gikk i seng i 23 tia, hadde jeg rukket å amme han fem ganger etter han hadde lagt seg....det er til å bli litt sliten av...

Derfor, kjære venner; kan noen noe babymassasje og vil lære meg noen knep?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oscar og jeg har begynt på babymassasje og han synes det er veldig godt. Vi masserer som regel rett etter at han har badet, etter det er det kveldsmat og så rett i seng og de kvelden. Vi gjør ikke dette hver kveld, men de kveldene det gjøres går det mye lettere å legge han. Vet ikke om jeg vil anbefale å massere i sengen hans, for det første så er jo det en soveplass og det blir jo litt klin av oljen. Det bør også være godt å varmt når du masserer og på soverommet så er jo anbefalt temperatur 17-18 grader. Sitt gjerne på badegulvet eller mens den lille ligger på stellebordet. Oscar liker best massasje av bena og ansiktet, han blir helt salig etterpå. Ryggen begynner også å bli godtatt, men magen sliter han med, men det tror jeg er fordi vi masserer den når han har luftsmerter. Massøren har sagt det er viktig å skille mellom avslappingsmassasje og kollik/mavesmerte massasje. Derfor tar ikke jeg magen når han sier ifra at han ikke vil og når han har vondt i magen så tar jeg bare å masserer magen. Litt vanskelig å lære deg noen øvelser her, men ta olje på hendene og stryk over bena med begge hender rolig, det samme i ansiktet, magen og/eller ryggen. Det viktigste er at det er rolige bevegelser og rolig rundt. På magen gnir du med klokken, start under ribbena...

 

Lykke til!!

Skrevet

Klatten? Har du snakket noe mer med den massasjedamen i Moss???

Skrevet

Nei, det har igrunn kokt litt bort......sukk.......skulle gjerne fått massasje selv jeg;-)) Rekker ikke stort nå før jul.......nok å henge fingrene i ser du;-))

Skrevet

Du burde unne deg en time hos proff massør. Blir fortsatt helt mo i knærne med tanke på den massasjen jeg fikk i Riga. Levde lenge på den ;-)

 

Førjulstida er travel for oss alle, men skulle det bli mulighet for babymassasje over nyttår blir jeg gjerne med.

Skrevet

I en av de utallige bunkene her i huset dukket det opp en liten folder med en cd fra pampers. Den beskriver noen enkle massasjetriks....Dermed er vi i gang...Jeg tror det er et godt tips å ikke bruke babyens seng. Den bør han vel lære seg å sovne i PÅ EGENHÅND!

Skrevet

Høres flott ut Velve!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...