*Ulrikke* Skrevet 19. november 2006 #1 Skrevet 19. november 2006 Vi skal ta 1-årsbilder av felles-snuppa hos fotograf. Men vi har lyst til å ha søskenbilde av henne og sambos tre fra før, mine tre stebarn, også. Mor syntes det var koselig (vi har et godt forhold, vi feirer bursdager sammen osv, og hun forguder vår felles-snuppe). Så langt alt vel. Spørsmålet er: mine tre stebarn vil gjerne gi et bilde fra fotografen til mamma til jul. Det har vi så klart ingenting i mot i utgangspunktet. MEN: hvor naturlig synes mor det er å ha bilde på veggen av sine tre, pluss deres søster? Mor har ny samboer, og han har en datter - hun er jo ikke med på bildet, og det blir jo "feil" å ha bilde av de fire andre på veggen? Eller er det vi som gjør det komplisert nå? Hva synes dere andre, biologiske foreldre og steforeldre? Og hvordan skal vi i så fall forklare for ungene (de er såpass store, 6-11 år) at det ikke "passer" seg å gi mamma et sånt bilde?
-Hengebuksvinet- Skrevet 19. november 2006 #2 Skrevet 19. november 2006 Jeg kunne fint hatt et bilde av min særkullssønn sammen med ev andre søsken på veggen, og hadde ikke hatt noe imot at vi fikk et bilde av stesønnen min sammen med ev nye søsken. Det er jo særkullsbarnas hjem også, og for dem er jo nye barn på begge kanter søsken. Synes det er en flott gave jeg, og hadde forøvrig satt stor pris på å få litt mer bilder fra min særkullssønn hverdag hos faren. Hadde vært supert for sønnen min å kunne ha oppdaterte bilder av søskenbarn og annen slekt her også.
Mamma'n til Martin Skrevet 19. november 2006 #3 Skrevet 19. november 2006 Er det ikke mulig å få tatt et bilde av bare samboers tre fra før da, slik at de kan gi det i gave til sin mor? For meg ville det ha vært snålt hvis vår felles sønn skulle ha vært avbildet på veggen til samboer's eks.. Har forsåvidt et godt forhold vi og, men..allikevel..
Anonym bruker Skrevet 19. november 2006 #4 Skrevet 19. november 2006 Godt forhold her også, men det hadde vært veldig krampe om fellesen her skulle henge på veggen hjemme hos stebarnas mor, om de er aldri så mye søsken!
lbml Skrevet 19. november 2006 #5 Skrevet 19. november 2006 Jeg og stebarnets mor har ikke så veldig godt forhold, noen ganger bra, andre ganger liker hun meg tydeligvis ikke. Men jeg hadde ikke hatt noe imot å hatt bilde av stebarnet og hennes søsken på veggen her hjemme. Det har kanskje ikke fått æresplassen på stuen, men jeg hadde funnet en plass til det slik at det vises. Det kan jo hende hun har en annen plass en i stuen å henge bilde også, tv-stue, datarom eller felles rom for barna.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2006 #6 Skrevet 20. november 2006 Ville sagt nei til dette. Er helt enig det blir litt vel mye. Kan heller si at dere kan snakke med moren deres om at dere kan gå sammen om et bilde av dem og søsken på begge sider, da blir det mer rett.
ana baroma Skrevet 20. november 2006 #7 Skrevet 20. november 2006 Snakk med mor - dere har jo et godt forhold, så da kan hun jo svare ærlig dersom dere ber om et ærlig svar!! Hun trenger jo ikke å fortelle ungene sine at de vet hva hun skal få til jul:)
Anonym bruker Skrevet 20. november 2006 #8 Skrevet 20. november 2006 kan ikke alle 5 barna bli med på bildet? det viser iallefall storsinnethet
Anonym bruker Skrevet 20. november 2006 #9 Skrevet 20. november 2006 Kan du ikke bare spørre henne da? barna trenger ikke vite at du har sagt det til henne..så får du vite hva hun ville ha synes om det.. Bare si at ungene har så lyst å gi det i gave, men du vet ikke om det passet seg helt, og ville høre med henne først Men jeg selv hadde nok ikke hatt noe i mot det å hatt bildet på veggen selv..men det er nå meg da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå