snurretassa Skrevet 18. november 2006 #1 Skrevet 18. november 2006 Jeg føler at jeg står ved et aldri så lite veiskille når det gjelder karriere, og lurer på om jeg skal prøve meg som lærer i grunnskolen.Tror det kan være noe for meg, men jeg har ikke råd til å ta en ny utdanning på heltid. Derfor lurer jeg på hvor mye man kan tjene som ufaglært lærervikar i gr.skolen? Kunne evt. tenke meg å ta pedagogikk på deltid ved siden av, vil det kunne påvirke lønna, eller er det liksom enten eller- faglært/ufaglært? Lurer egentlig på alt mulig ang. dette (jobbe som lærervikar), så hvis noen har noen råd/anbefalinger, spytt ut! Ha en god natt..
Babykilo Skrevet 21. november 2006 #2 Skrevet 21. november 2006 Ganske dårlig betalt, og du ender opp med å gjøre like mye som de som får mye mer, og etterhvert gjør du antagelig en like bra jobb. Vel, timelønna varierer med hva slags fag det er, men ligger på ca 130 kr per undervisningstime. Dette i ungdomsskolen. Du må også delta på møter, samarbeidstid i forhold til stillingen din. Hvis du har en utdannelse, f.eks en grad i historie og så tar ped vil du får betalt som faglærer. Kun ped vil ikke påvirke lønna, tror jeg. En grei jobb, men ikke noe blivende hvis man ikke er lærer tenker jeg. Jeg følte meg i hvert fall litt mindreverdig etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå