Gå til innhold

Til dere som mottar svangerskapspenger - samme som skravle siden (Noe rotete forklaring!!)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte bare jeg skulle dele min erfaring med dette her. Jeg søkte om svangerskapspenger i mars i år, på den tiden var min termin 14 november (hadde altså ikke var på ul enda). Fikk beskjed at jeg skulle motta disse pengene. I juni var jeg på ul og terminen min ble flyttet til 23 nov - greit nok. Dvs at jeg skulle begynne i perm 2 nov. Altså skulle jeg motta svangerskapspenger for hele okt mnd og tom 1.nov. Plutselig i oktober får jeg ca 2500,- mindre utbetalt enn jeg pleier så jeg ringte til TK. Da fikk jeg beskjed av min saksbehandler at jeg fikk svangerskapspenger til og med 23 oktober og at jeg skulle motta fødselspenger om noen dager for resten av mnd. Dette fikk ikke jeg til å stemme fordi jeg mente at man gikk ut i perm 3 uker før termin og ikke 4 uker. 'Ja det stemmer det sa hun, men du har termin 14 nov.' sa hun. Forklarte at termindatoen min var blitt flyttet på og at hvis hun kikket på helsekortet mitt så ville hun se at det sto der. Hun ble jo dritt sur og sa at man må gå ut ifra den opprinnelig terminen. Dette her ble jo helt feil for meg så jeg sto på mitt - ellers ville jeg miste 1 uker perm og en del penger. Jeg ba hun undersøke om det ikke gikk an å rette på det siden det var fullstendig FEIL. Dette gjorde hun tilslutt etter MYE krangling, og jeg vant for å si det sånn.

Poenget i denne lange og rotete historien er at om du mottar svangerskapspenger og termin datoen din har blitt forandret på så må du ringe og fortelle om dette nå, ellers kan samme skje med deg!! Du har krav på å få riktig termin (ellers hadde ikke jeg fått pengene mine).

Håper dette hjelper noen og at det ikke ble for mye rot her!!

stacya 23.11.06 FØDEKLAR

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...