Gå til innhold

os under millitærtjeneste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Leste et sted at man kan ha rett til os når mannen er i millitærtjeneste,noen som vet om dette stemmer? Jeg er hjemmeværende med barnet fordi vi ikke har bh.plassog jeg er arb.ledig og har null i inntekt. Når gubben nå skal i millitæret, så var det noen som sa at jeg kanskje kunne få os. jeg vet at jeg får div stødnader fra millitæret,men det er ikke akkurat noe å klare seg på liksom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke får os når mannen er i militærtjeneste nei...

Men jeg mener bestemt at militæret dekker husleie, strøm mm. De må nok ha husleieavtale. I tillegg får dere jo en sum for ektefelle og for barna....

Skrevet

Min sambo har fått innkallelse til Heimeværnet på Værnes mot slutten av januar. Helt ut av det blå! Han har søkt fritak, men vi har ikke hørt noe enda. Har sendt med masse, masse papirer. ALT må dokumenteres. Min sambo har fast jobb og er ferdig utdannet, har en bra årsinntekt. Han er vår familieforsørger, jeg har stipend og en liten inntekt da jeg har permisjon fra min lille jobb.

Er veldig spent på om han får fritak, hvis ikke blir det fort dyrt for Forsvaret. Vi har såklart nettopp kjøpt oss ny leilighet...

Du må snakke med Forsvaret og Nav ( som det nå heter ) om dine rettigheter. Jobber mannen din?

Skrevet

Om han skifter adressen mens han er i millitæret vil du jo få os, men jeg hadde sjekket ut litt først. Kanskje det lønner seg å ta i mot støtte fra forsvaret.

Skrevet

Han skal ikke skifte adresse, han må ha adressen sin her for at de skal dekke husleien hans. men jeg får bare vente og se. har regnet ut at vi får ca 6000 i mnd fra forsvaret,men det er ikke mye å klare seg på,men vi skal klare det vi. Har klart oss på mye mindre før,men da hadde vi ikke barn da.

Og til deg som har mann som skal inn i heimeværnet, så er det jo sikkert bra om han får slippe,men min samboer skal dit uansett, det er noen som virkelig trenger oppdragelsen" de får der. Og min samboer jobber ikke nei, er arb.ledig så det er liksom ikke noe å fale tilbake på,men men som jeg skrev lengre opp. vi skal klare det.

Skrevet

Noen som vet hvordan Forsvaret regner ut støtte? Ut ifra lønn? Hva er det man kan få dekt?

Skrevet

Tror ikke de regner ut fra lønn nei. Tror de dekker faste utgifter, som husleie, strøm o.l. Videre gis det støtte for ektefelle/samboer og barn. Dette er nok ment å skulle dekke mat og sånt. Vet ikke hvor mye det utgjør.

Skrevet

Så da vil det si at man risikerer å tape masse penger da? Har jo såklart nettopp kjøpt oss leilighet, vi har det lånet, husleie, billånet, forsikringer... Shit....

Skrevet

de dekker også hus og bil lån som står navnet til den som skal i millitæret.

man får følgende.

Alle får et tjenestetillegg med kr 126,- pr dag. Tjenestetillegget er ment å dekke utgifter til nødvendig forbruksartikler som ikke utleveres fra Forsvaret, for eksempel toalettsaker. De som tjenestegjør i korporalstilling eller tilsvarende får et tillegg til tjenestetillegget med kr 16,- pr dag.

Ektefelletillegg

Ektefelletillegget utbetales til ektefelle, samboer hvor de har felles barn eller til samboere som har inngått registrert partnerskap etter Partnerskapsloven. Satsen er kr 112,50 pr dag

Barnetillegget utbetales til den som har omsorgen for barnet. Satsen er kr 127,80 pr dag for det første barnet og kr 52,70 pr dag for hvert av de øvrige barn.

Forsørgeransvaret må bekreftes med vielsesattest, samboerkontrakt eller attest for inngått regisrert partnerskap og fødselsattest.

Gå inn på følgende link:

http://www.mil.no/felles/vpv/start/fullforttjeneste/okonomi/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...