Carburetti Skrevet 18. november 2006 #1 Skrevet 18. november 2006 Babyen er bare 10 dager gammel, og jeg fikk påvist brystbetennelse i går. Den ene puppen var helt rød under, og jeg har hatt feber i 40 - 40,5 i to dager. Fikk beskjed om å passe på å tømme puppen til hvert måltid, men klarer ikke dette med pumpe. Småtten suger litt keitete, så han må ta tak 5-7 ganger før han begynner og det gjør det ikke bedre. Det jeg lurte på nå: dette med å tømme puppen, gjelder det bare hvis man skal fullamme mens man har betennelse? Jeg lurte på å "slutte" med den ene puppen, for så å ta opp igjen amminga hvis/når det blir bedre. Må vel nevne at han stort sett får tillegg til hvert måltid, roer seg ikke med bare brystmelk. Eller blir det bare verre hvis jeg bare tømmer sprenget i puppen med pumpe kontinuerlig? Jeg var veldig syk etter sist fødsel (fikk elveblest og lå i en uke rett ut uten å ense noe rundt meg, inkludert den nye babyen. Pumpet meg da pga produksjonen pga medisiner, og klarte å gjenoppta ammingen etter noen dager), og synes det er skummelt å ha så høy feber, og ikke orke noe. Tenker på om jeg skulle bli lie dårlig denne gangen. Har noen noe kunnskap om dette, altså om jeg bare kan pumpe ut overskuddet når jeg har betennelse, eller blir det bare verre? Må også nevne at jeg fikk antibiotika i går, men rødfagern er blitt verre og feberen har steget... Er dette tegn på at medisinene ikke hjelper? Vil så gjerne ha svar, dette er vondt og slitsomt!!! Carburetti
nattinatt Skrevet 18. november 2006 #2 Skrevet 18. november 2006 Hallo Stakkars deg! Uff dette er så vondt!! Ja eg vil tru at medisinen ikkje hjelper så godt, for du hadde ikkje gått mange dagene med vondt før du snakka med legen? Snakk med de på legevakten med ein gong.Få de til å ta mjelkeprøve, og bytt til breispektra antibiotika.Så handmjelking,med ojle på puppen når mjelka renner.Og varme, og masse massasje.Eg har boblebadekar, og legger puppen under ei av dysene.Elles bruk varm dusj på puppen, du kan og legge varme omslag med grønsåpevatn, og byte heile tida så klutene er varme.Når butikkene opner igjen, kjøp Lecitin, så tidligere innlegg,men opp i mot fire kapsler fordelt i løpet av dagen, to og to,på 1200 mg pr kapsel.Lykke til
Expat Skrevet 18. november 2006 #3 Skrevet 18. november 2006 Hei! Tar du paracet nå? Ville helt klart ringt til legevakten nå, i kveld for råd om det og om du trenger komme inn (jeg vet, så kult på en lørdagskveld). Hvis pumping ikke virker på 24t skal du ha antibiotika. Får du ikke pumpet (elektrisk?) så går dette gale! Mener også at barsel har ansvar for deg til 6ukerskontrollen, du kan også ringe der! Og du fikke vel syntocinon nesespray resept for utdrivingen? Du kan ikke slutte med ene puppen før dette er over. Bakteriell cyste med innoperert dren er ikke gøy... Bb er bedritent. Du skal pumpe/få hele puppen like tom hver andre time hele døgnet. Du kan gå på de langåpne apotekene (er du i by?) og spørre etter Lecitin (et merke er Kloster) du tar 1200mg * 3 med måltider for å løsne klumper lettere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå