Anonym bruker Skrevet 18. november 2006 #1 Skrevet 18. november 2006 Bestevenninna mi fikk ei lita jente for noen uker siden. Dåpen skal stå i jula, og jeg grubler fælt på hva vi skal gi til den lille. Vi skal også være gudmor og gudfar. Hun er jo bestevenninna mi, så jeg vil jo at det skal være en bra gave. Men når vi i tillegg har fått disse "rollene" tildelt, så mener jeg det kanskje bør legges litt vekt på gaven da. At det må være noe spesiellt eller noe sånt. Eller.. Hva blir gitt?? Jeg vet bare at de gavene jeg fikk fra min gudmor og gudfar, og faddere, var det litt ekstra med. De var litt mer spesielle enn fra andre folk. Jeg fikk selv gullarmbånd til min dåp, og disse har jeg vært svært glad i. Men hva vil dere gi? Er det mere vanlig med sølvskjeer nå, eller sølvkopp, eller noe i den duren? Hva har deres barn fått? Må være anonym nå, da kanskje venninna mi leser dette!;-)
Mina sin mamma Skrevet 19. november 2006 #3 Skrevet 19. november 2006 Her er mine forslag: -barnestol fra malurten.no -barnesølje -barneservice fra babydesign.no -gavekort på fotografering (Famefotografene tar veldig fine og spesielle bilder) -smykke/armbånd med navn -smykkeskrin -fotoalbum i god kvalitet med navn på -sølvskje (som dere kan samle til barnet og gi hver bursdag eller jul) -barne-festdrakt/bunad (mye fint å få kjøpt, eller som man kan strikke selv, om man har talent for det)
Anonym bruker Skrevet 19. november 2006 #4 Skrevet 19. november 2006 Da venninna mi døpte sin gutt (som jeg også er fadder til) fikk han et gullsmykke med inngravert navn og fødselsdato fra meg. Venninna mi sa at det var den fineste gaven :-)
SnikkSnakkSnakketøy Skrevet 20. november 2006 #5 Skrevet 20. november 2006 MALURTEN.no Om du vil gi noe helt spesielt, og som du vil bli husket for lenge, så gi en malt barnestol fra www.malurten.no Det er en hit de gangene vi har gitt det bort, en "høydare" på gavebordet. Kan varmt anbefales. De vi har gitt bort, har vi fått skrevet på navn, f.dato - en personlig hilsen på dåpdagen fra..... bak på stolen. Du kan velge farge og motiv selv. De er myyyyye finere i virkeligheten enn på bildet. Kan varmt anbefales. Ellers er Røros-pledd noe som er flott å få, og som man tar vare på senere også. Fås på husfliden mener jeg.
myja Skrevet 20. november 2006 #6 Skrevet 20. november 2006 Mitt forslag er Charms-armebånd i gull. Da har du gaven klar frem til konfirmasjonen! Dere kan gi en figur hver julaften, noe som passer for jenta de ulike årene f.eks. Dere kan da kjøpe et lite armebånd med det første anhenget til dåpen og et stort armebånd til konfirmasjon! Må jo tenke litt langsiktig også... Hvis dere skal holde tale i konfirmasjonen er gaven et fint utgangspunkt som kan beskrive konfirmanten over mange år. Barnesmykker og barneting er fint, men det beste er jo hvis man kan ha det hele livet og at gaven ikke er helt tilfeldig valgt. Ellers foreslår jeg et bilde eller maleri, globus, sølvbestikk hun kan samle på, sølvkopp, sølvskje - eller kanskje sølv-lysestake? Håper flere kommer med ideer - det er alltid så vanskelig å finne på noe selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå