Gå til innhold

Hjelp..


oktoberspire09

Anbefalte innlegg

er sååå bekymra.. (samme som 1. trimester)

har hatt litt brunlig spotting i 5 dager nå..

i går og idag kom det litt mørk rødt også, men idag var det klumper på papiret når jeg var på do..

Hva kan det bety? tror ikke jeg makter enda en abort nå.. Var hos den nye fastlegen min idag, (en gammel trangsynt mann på ca 66 år uten noen som helst forståelse) å han nekta å sende meg til UL.

enda min tidligere gynekolog lovte meg UL i uke 6 ved neste graviditet.. Bytta fastlege med en gang jeg kom hjem..

men har det ikke bra nå..

å i tillegg er det helg, å ikke noen mulighet til å få sjekket hva det er..

Fikk krangla meg til møte hos gynekolog på mandag, men det er så lenge til..

er 6+2 idag..

Noen som vet, har opplevd tidliger å kan hjelpe meg?

er så ufattelig glad for at vi har disse sidene her.. får liksom nytt håp når jeg leser innleggene deres..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars deg... Det er sannelig bra at du byttet fastlege. Jeg hadde en SA for litt over 2 maaneder siden i 6 uke, saa jeg vet hvordan du har det. Legen sa til meg forrgie gang at det gaar bra i 50% av tilfellene hvor man bloer, saa det kan fremdeles vaere haap...det trenger ikke bety at det er en abort. Har du fortsatt graviditetssymptomer (saare pupper, osv?) Da jeg hadde min SA forsvant symptomene dagen foer jeg begynte aa bloe, og jeg hadde ogsaa kraftige kramper.

 

Huff...dette er ikke lett. Tror ikke noen kan forstaa hvor vanskelig det er uten aa ha opplevd det selv. Proev aa ta det med ro i helgen--jeg leste i en graviditetsbok at hvis man bloer er det lurt aa ligge med bena opp--ikke fordi det hjelper men fordi man ofte blir litt roligere selv av det. Men husk--alt haap er ikke ute...det kan fortsatt gaa bra. Tenker paa deg.

 

Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har alle symptomer enda..

ca 10-12 symptomer..

huff ja håper det går bra, men han legen fortalte meg at å være bekymra de tre første månedene hadde vi ikke grunn til.. for da endte det som regel med abort å det burde alle være forberedt på. var bare flaks hvis vi kom oss gjennom de månedene..

styrka ikke akuratt håpet mitt om at alt skulle gå bra da..

men jeg går aldri inn den døra igjen!

 

skal ta det helt rolig i helga, såf år vi se på mandag..

men takk Heidi, nå fikk jeg nytt håp igjen :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at alt går bra med den lille i magen din!

Jeg blødde masse i begynnelsen av forrige svangerskap, og har i dag verdens flotteste jente på snart 6 år, så blødninger trenger ikke være farlig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en SA i mars, Husker smertene. Hele natta hadde jeg samme følelse som om jeg hadde en kjempe diare, i tilleg var det veldig vondt nederst i ryggen. Jeg måtte på do hele tiden uten at det kom noe som helst. Så kom kramper, skikkelige rier, det var så vondt. Var 5, 4 uker på vei da. Du skriver ingenting om smerter så da er det kanskje ikke så farlig.

Lykke til, håper det ordner seg for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei E.R.A

nei har ikke noen smerter. tenkte kanskje det ikke er så mye smerter når jeg ikke er kommet lenger enn 6 + 3. men hvis du hadde smerter så tidlig, så burde jeg kanskje hatt det og..

hadde en abort i fjor, å det var helt uten smerter.. Men MASSE blod. (satt på do 3 timer i strekk).

nå er det veldig lite blod å ingen smerter, så jeg fortsetter å håpe til jeg får UL forhåpentligvis på mandag :0)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.... uff da er vi to..

Startet men blødninger på tirsdag å alt legen kunne be meg om var i bli hjemme fra jobben....

men når jeg spurte om de kunne ta ultralyd nei ..

har mistet 4 ganger fra før så kjenner at nå er det sånn at jeg ikke tør å gå på do engang...

liv redd for hva jeg skal oppleve...

Vi får krysse fingrene for hverandre å håpe alt går bra..

Klem heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wenuss, høres jo veldig logisk ut, da, at du er litt færre uker enn du trodde. Krysser fingre for deg:)

Blir litt tullete av å lese så mye om SA og sånn.. ble litt bekymret etter det du, E.R.A. skrev, om den natten du hadde den diarre liknende følelsen osv.. Høres så fælt ut.

Jeg har nemlig ofte den følelsen der nede..men den kommer og går. Har ellers ingen blødninger og har store,ømme bryster..men..

Kanskje det ikke er liv..?

Nei, går ikke an å holde på sånn!! Men vet av erfaring hvor vanskelig det er å abortere.

Er i 8. uke nå. Skal på UL i uke 10.

Lykke til, Wenuss:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SORRY,SORRY!!

Har surra m navn og innlegg!!

Ikke meningen,føler meg litt smådum..

Men Wenuss, det er sikkert ikke noe farlig:) Har også lest at blødninger er veldig vanlig i 1. trimester.

Lykke til:)

Hilsen fra en som surrer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får håpe på det beste for oss alle..

men 30gravid, burde ikke du fått full oppfølging med tidlig UL uansett..?!

jeg mener, hvis du har mistet 4 ganger!?

selv har jeg jo bare mistet 1 gang (var dannelser av svulst på morkaka ) , å jeg ble lovet full oppfølging fra uke 7.. (noe som jeg ikke har fått da).

men nå ser det ut til å ordne seg..

Må vel bare være sta å stå på sitt.. !

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn da har jeg vært på UL..

sitter vel igjen med litt blandet følelse..

Så noe som kunne være et lite foster, men det var så lite..

Mye mindre enn forventet.. bare 3 mm. er idag 6+5 og forsteret skulle vært 8 mm.

Gyn. sa at jeg måtte komme tilbake om en uke, før han kunne fortelle meg hva det var.. men det var enten at fosteret slutta å vokse for en uke siden, (MA) og at det vil komme ut snart, eller at jeg ikke er kommet så langt som vi tror, men 5+5 uker..

regner med at dette er en MA, fordi jeg er helt 100% sikker på datoene for siste mens og EL.

for vel bare smøre meg med tålmodighet å vente..

 

Noen andre som har opplevd lignende?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var til ul i dag... fikk kranglet meg inn..desverre så kunne de ikke gi meg noe svar..

tok noen blod prøver å må tilbake igjen På onsdag for nye prøver..

men de tror det har vært en spontan abort alt...

så får vel bare krysse fingrene å håpe du har mer flaks enn meg,

Grunnen til at de ville vente var at de ikke ville provosere frem noe var svare jeg fikk...

Men fikk tak på fastlegen min så da gikk det bra..

Lykke til videre.. klem heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blør jeg og:( spotter + at det kommer ferskt blod innemellom... Skal på UL i morgen... Men jeg velger å gå privat,fordi jeg ikke klarer å vente til onsdag. Skal heller skrape sammen 1000kr. er bedre det enn å gå å ikke vite...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...