2barnsMamma28 Skrevet 17. november 2006 #1 Skrevet 17. november 2006 jeg er 21 uker , pluss noen dager..... har lagt på meg to kg, og synes selv magen buler ut. min familie og samboer ser at det er en gravid mage. men jeg var på middag med noe nveninner på onsdag, den første kommentar, å så liten magen er.... møtte ei som fikk barn for ei uke siden, så sier hun, å, det synes nesten ikke jo.... kom til ei venninne i stad, hvor har du gjemt magen???? blir nesten litt bekymret jeg.... kjenner gutten min dytte imagen, er innenfor normalen på sjema for magen hvor stor den ,er på helsekortet. har dere alle fått skikkelig store mager? jeg mener, den har jo virkelig blitt større, men den er ikke BIG enda. men hadde den vært det nå ,så grøss og gru, hvordan ville den på slutten vært da!!! livmoren min ligger langt bak.... kanskje den vil vokse mye den neste tiden!
en liten i magen Skrevet 17. november 2006 #2 Skrevet 17. november 2006 Tror ikke du skal bekymre deg, tror du bare skal være glad for at du ikke er sååååå stor så altfor tidlig! Jeg er selv 21+6, gått opp tre kg. Får de samme kommentarene som deg, men synes bare det er hyggelig jeg da: ) Må jo være tungt å bli kjempe stor veldig tidlig! Jeg var like liten i mitt forrige svangerskap.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2006 #3 Skrevet 17. november 2006 så heldig du er da alle spør meg "om jeg ikke skal ha snart " eller om jeg er sikker på at d er en der inne" å jeg er bare 25 uker på vei............ det er også ganske irriterende
2barnsMamma28 Skrevet 17. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 17. november 2006 ja, det går sikkert begge veier..... jeg er jo self glad om jeg ikke blir så alt for stor, men så tenker jeg, hmmm, vokser gullet mitt, hvorfor blir jeg ik større. men det er jo ikke før de neste mnd den beg legge på seg mye da! er så godt skrive her inne, man blir beroliget av og høre hva andre skriver
erica_ Skrevet 17. november 2006 #5 Skrevet 17. november 2006 i mitt forrige svangerskap kunne man ikke se noe på meg før jeg var rundt 7mnd på vei. Alle sa: å så "nett" mave, men helt på slutten ble den ganske stor, ikke kjæmpe stor, men passe. La på meg 5 kilo under det svangerskapet, og ut kom en fin stor gutt på 4280gr. Er nå 18+5 og har for ca en uke siden fortalt at vi venter andremann (eller tuppa da som det blir denne gang) til den nermeste familie. Så har kunne holde det skjult veldig lenge. Det er vel veldig forsjellig fra person til person om når maven popper ut og om hvor stor den blir. Ønsker deg lykke til videre i svangerskapet.
hæppi;) Skrevet 17. november 2006 #6 Skrevet 17. november 2006 Hei. Jeg er 24+5 på vei, og har gått opp 2 kilo som deg. Har også hatt svært liten mage, og fått mange kommentarer for det. Har vært sårende synes jeg; men den siste uken har magen poppet ut som bare det. Nå synes den skikkelig; og det har liksom skjedd på en-to-tre. Litt rart; men også ganske kult. Så hold ut; den kommer når du minst aner det;) Lykke til.
2barnsMamma28 Skrevet 18. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 18. november 2006 takk for svar jenter det er godt høre det er fler enn meg da!!! tror at de som mener magen min er så liten, er vant til 2 gangs, da er jo magen ofte større etter som jeg hører. men vi får jo bare være glad til vil jeg tro. den popper tidsnok ut og vi blir lei magen tenker jeg!! ønsker dere også lykke til videre i svangerskapet
*missy* Skrevet 18. november 2006 #8 Skrevet 18. november 2006 jeg hadde nesten ingen mage før 5-6 mnd i første svangerskap,men nå kom den med en gang.. har vært vanskelig å holde den skult.. er 14+3.. så det er forskjellig på alle!! ingen bekymring!! den kommer nok når du minst aner det:)
2barnsMamma28 Skrevet 18. november 2006 Forfatter #9 Skrevet 18. november 2006 ja den gjør vel det! men jeg kjenner han jo da, så da får det være det samme om folk tror jeg bare har lagt på meg litt, hihi
Fru P og knøttet, FØDEKLAR!!! Skrevet 18. november 2006 #10 Skrevet 18. november 2006 Folk skal nå alltid bry seg. Har fått høre hele svangerskapet at magen min er såååå stor. Det må jo bare være to der inne... Blir litt iritert da. Har vært på flere ul, og det er helt sikkert at det bare er en. Og både leger og jordmødre jeg har snakket med sier magen min er akkurat passe, og det er ikke plass til flere der inne. Noen har stor mage, og andre har liten mage, og begge deler er like normalt...
Gjest Skrevet 18. november 2006 #11 Skrevet 18. november 2006 jeg har det akkuratt det samme som deg..har kun lagt på meg 2 kilo og er 22 uker nå...har ikke noe særli mage,og min vennine påpekte dette iggår da jeg var hos henne..hun hadde større mage enn meg da hun var like langt på vei..
Katta i sekken Skrevet 18. november 2006 #12 Skrevet 18. november 2006 Jeg hadde det akkurat slik med første mann. Gikk bare å ventet på en stor mage, men den kom aldri. Fikk selvfølgelig litt mage, livvidden min økte med ca 22 cm, og det er jo ikke så mye. Fikk høre att jeg hadde liten mage, men samtidig hvor fin jeg var. Har også bakover- bøyd livmor. Babyen var ikke så liten for det. 3360 og 49, så ikke bekymre deg du. Lykke til:)
2barnsMamma28 Skrevet 18. november 2006 Forfatter #13 Skrevet 18. november 2006 dere er da så søte jenter! så koselig med så mye tilbakemelding, og få høre at deter fler i samme båt, og andre som opplever det motsatte og er stor. kommentarer på begge deler er sikkert like irriterende..... vi får være som vi er, får jo ikke gjort noe med det. barna våre blir sikkert akkurat passe store uansett ha en fin helg jenter, og kos dere videre med magen, om den er stor eller liten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå