Gå til innhold

kjære alle som ammer med bare en pupp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Nå er snuppa mi blitt nesten 4 mnd, og hun HATER den ene puppen min... Hun har ikke vært venner med den på ca 4 uker nå, etter en puppenektperiode der hun HATET begge puppene en stund...

Nå har det blitt utolig lite melk i den æsje-puppen, og jeg mistenker at hun lider av alvorlig latskap. Hun gidder rett og slett ikke prøve engang om ikke melka spruter fra første sug... Jeg vurderer å bruke lørdagen evt også søndagen til å prøve å øke den opp (ved pumping ettersom snuppa ikke gidder å bidra)...

None av dere som har prøvd det? Er det verdt stresset, eller skal jeg bare legge puppen brakk, og la henne bruka bare den andre? Har ikke spreng eller noe som helst i æsjepuppen... når jeg pumper den får jeg ut 50ml om morran, og egentlig det samme i 22 tida.. På dagtid prøver jeg ikke.. hu er borte og sleiker og slafser litt på den av og til, men ender som oftest med at jeg ikke gidder å ta opp kampen...

Har dere som ammer med bare en pupp noen tips eller erfaringer å dele med meg? Er slitt scary å skulle bestemme seg for å permitere den synes jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er usikker faktisk... veide i forrige uke, og da låg hun helt på sin egen kurve, og skal på 4 mnd kontroll til uka, så veier igjen da...

Hun er ei lita jente på ca 5,7 kg/62cm men er veldig aktiv og blid og fornøyd 90% av tida:)

at hun er fornøyd og ikke gir uttrykk for at ho lider noen nød er vel et tegn på at hun får nok?

Hun bruker imidlertid denne dritt puppen litt på natta...hvis jeg legger den brakk på dagtid, vil det forsatt være et nattmåltid der tro?

æsj, vanskelig dette..

Skrevet

Skulle tro det var jeg som hadde skrevet dette innlegget.. Virket som det funker med en her på dagtid...

Skrevet

Må bare spørre deg litt jeg...

Har du vært nødt til å gjøre noe for å opprettholde produksjonen i æsjepuppen? Med tamke på om h*n bruker den om natta ? Hvor gammel er din baby? Driv og gruble på om det er verdt styret å prøve å få den opp i drift igjen, eller om jeg bare skal la den være og eventuelt begynne med litt fast føde... Hmmmm... Må høre med hs over helga...

Godt å høre at det er flere enn meg som har en teit pupp... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...