Gå til innhold

Ultralyd


hit og dit

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

 

Igår var eg til legen og fekk sjekke at alt var bra. Eg fekk også ultralyd, ikkje mykje å se enda, ei lita "bønne" med fostervann. Så nå er det første bildet på kjøleskapet (selv om det enda må tas ned når det kjem besøk). Det er rart kor stolt og glad ein kan bli for eit lite bilde ein ikkje kan gjenkjenne ungen på eingang. Pappaen kunne ikkje ver med denne gangen, så eg gleder meg til neste ultralyd i uke 12 når pappaen skal vera med, og det er meir å se. :)

 

God helg alle sammen, og håper dåke alle er i god form. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at alt var bra!!!

 

hehe.. Rart med det bilde. Jeg spurte om å få mitt jeg oxo. Selvom det bare var bildet av fortersekken og en bitte liten hvit reke inni... Moro å gå å se på...

 

Lykke til videre!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Hvilken uke var dere på UL da?

 

Vi har veldig lyst til å komme oss til UL og få noen bilder slik at vi kan fortelle familie det til Jul ved å gi de et bilde av det som kommer til å bli et barnebarn en gang i Juli :=)

Bare derfor jeg lurer!

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Eg var på ultralyd i uke seks. Etter at eg tok testen heime så ringte eg ein gynekolog og fekk time. Eg var egentlig berre forberedt på blodprøve og urinprøve, men fekk ultralyd samme dagen. Nå bur eg i ungarn, så eg veit ikkje korleis slike ting blir gjort heime.

 

Bilde skal vi pakke inn sammen med verdens beste bestemor/bestefar krus til jul. :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

I 6. uke? så dere noe på bildet da? Eller er det bare en liten strek, om du forstår? Vi ønsker å få til en før jul, vi og. Så vi satser på!

 

Tenk så koselig for besteforeldrene på Julaften :=) Jeg gleder meg så til å se ansiktene deres, når de pakker opp bildet!

Lykke til da!

 

Hvor langt er du på vei nå? Jeg er snart 6 uker ( om to dager )

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Me såg ikkje så mykje. På skjermen såg me sekken den låg i som ein svart runding, men selve fosteret var ikkje synlig. Me må nok sette ei pil på bildet med forklaring til besteforeldrene. Strengt tatt så er det berre eit bilde av livmora mi, med ei svart lita bønne i.

 

Eg er nå sju uker på veg.

 

Håper du får ultralydtime før jul. :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehehe! Ja, strengt talt, så er det vel bare det. Men på den andre siden, foreldrene våre, burde vel vite hva det er når de ser bildet, ettersom om de er foreldre selv :=) Selv om de sikkert begynner å lure litt :=)

 

Jeg skal kontakte klinikken min imorgen, så nå er det bare å krysse fingrene for at jeg får en time før jul!

 

Ha en fin kveld videre!

Hvor er du fra, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med eller uten pil og forklaringer, det blir uansett litt av ein julepresang.

 

Eg er fra utenfor Bergen, men eg har budd I Vindafjord utenfor Haugesund, kor sambuaren min kjem frå, i tre år før me flytta til Ungarn, og me rekner med å flytte tilbake til H når eg er ferdig med utdannelsen min. Så etterkvart så er eg nok meir fra Haugesund enn Bergen.

 

Er det din første?

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen!

 

Ja, dette er vår første prins eller prinsesse!

 

Vi gleder oss enmort! Har snakket med en privatklinikk jeg fikk anbefalt av en venninde. De anbefalte meg å ta UL først mellom uke 24 og 26, så jeg fikk liksom en time i slutten av Mars neste år. Vi skal til legen om en ukes tid, så da skal jeg høre med henne om vi ikke kan få en UL for det om. Bare for å vite at det er liv i magen, berolige oss selv.

 

Hva er det du studerer i Ungarn da? Lege / tannlege? Jeg har en del venner som har vært i Ungarn, som har studeret til dette nemlig!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Gynekologen min her ville ha ultralyd i uke 12 og. Det var standard her nede sa han. Men eg får ikkje gått til jordmor, for han har ikkje funne ei så snakka engelsk enda, men han skulle høyre litt rundt. (Eg er ikkje så veldig god i ungarsk). Kva gjer ein på ein slik jordmor kontroll egentlig? Han sa han skulle følge meg opp i staden, og så skulle eg få nokre papir som han kalla for fødselspass. Dette skulle eg ha med meg itilfelle nåko skjedde med meg, trafikkulykke etc, så kunne ambulansepersonalet, andre legar etc vite detaljane om svangerskapet mitt. Dette fødselspasset var det egentlig sjukepleiarane som skulle hjelpe meg med. Er dette nåko me har i norge?

 

Eg studerer til lege. Kor er det vennane dine har gått på skule her? Eg går i Pecs (med fare for å avsløre hemmeligheten til medstudenter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

 

Ja, vi har fødselskort til alle gravide, som fylles ut på legekontoret 1. svangerskapskontroll. Det er et kort som skal bæres hele tiden, som du sier, i tilfelle det skulle skje deg noe, og at andre kan vite!

 

Jeg er faktsik litt usikker på hva skolen heter .. Jeg vet bare at den ligger meget sentralt ... :=)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...