Gå til innhold

var hos nyrespesialisten i går....


mette1

Anbefalte innlegg

var så spent og nervøs for timen hos nyrespesialisten i går....regnet vel egentlig ikke med å få noe direkte svar på om vi kan få barn igjen..prøvde å ikke ha for store håp...vi hadde skrevet ned en del spørsmål som vi har.- fikk jo svar på noe. prøvene av nyrene så bra ut og siste urinprøve og blodprøve så bra ut. Men han kunne ikke si stort før jeg har gått på medisin i minst tre måneder... Men bortsett fra de nødvendige tre månedene venting mente han at dette skulle gå bra..

 

 

 

Vi fikk høre at oppbygningen av nyrene så bra ut, at sykdommen ikke har ødelagt så mye inni der. Legen sammenlignet det med et bål som brenner. Dersom flammene står opp vil veden (nyrene) brenne opp raskt. Mine nyrer har nå en ulmebrann, så overflaten på vedkubbene gløder. Medisinene skal hjelpe til å slukke brannen, men de kan ikke reparere den veden som allerede har brent opp. Vi håper bare at brannen slukker før alt for stor del av veden er borte..

 

 

 

Vi fikk også vite at den glomerulonefritten vi har ikke er den som kommer av en streptokokkinfeksjon, men en type som kommer av antistoffer i kroppen, IgA.

 

 

 

Legen sa at 'om alt går dritt, og nyrene streiker, så skaffer vi deg noen nye, og DA kan du bli gravid :-) .. så om dét er det verste scenariet.. så er det jo håp...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff ja det var jo ganske gode nheter tross alt da... men det er mye du skal takle om dagen og proff hjelep er nok ikke dumt... Du her vært igjenom h... Lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Nå har det gått 1 år siden jeg skrev dette innlegget her inne....

Har enda ikke fått svar på om vi kan prøve igjen...sukk,-- skal på sykehuset den 22 og hvis prøvene fortsatt ser bra ut så kanskje vi får gode nyheter på Rikshospitalet i Desember....Dette har vært et år med mye sorg og fortvilelse...formen min har vært jevnt over dårlig pga medisiner og jeg har savnet min lille gutt,....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

I går 18 Desember var jeg på Rikshospitalet,kvinneklinikken,- og fikk gode nyheter. Må bare bytte om til andre blodtrykksmedisiner og trykket må holde seg stabilt og så kan vi prøve å få barn igjen....jippi...dette har jeg ventet på i 1 år....dette var den bestejulegaven vi kunne fått...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...