Gå til innhold

Trenger noen tanker og råd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk noen litt ekle opplysninger idag, og vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til dem...

Pappaen til barnet mitt har enda ikke møtt h*n elller skrevet under på farskapet. Idag fikk jeg telefon fra noen som kjenner ham meget godt med spørsmål om jeg hadde sett x i det siste. Har ikke hørt fra ham på flere måneder, og svarte da nei. Da forteller denne personen meg at x var her i byen for en uke siden, og jeg har ikke hørt et ord fra ham!! (vi bor på hver vår kant av landet). Denne personen fortalte videre at x var så desperat og sjalu for tiden at han var troendes til litt av hvert. Mente at x gjerne hadde kommet bort her for å spionere på meg og finne ut hvor jeg var og hva jeg gjorde på. Var visst også redd for at x skulle finne på å kidnappet barnet med seg til et annet land!!! Så nå sitter jeg her, og aner ikke hvordan det er meningen at jeg skal ta dette!! Hvor mye skal jeg legge i det? Den som ringte er ikke en jeg kjenner godt selv, men h*n kjenner x SVÆRT godt!

Noen her som har vært borte i noe lignende?

synes det er ekkelt å måtte tenke på slikt!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg hadde blitt veldig skremt av en slik samtale selv ihvertfall, har du noen som kan være sammen med deg i en liten stund framover?, evnt ville jeg tatt kontakt med politiet og fortalt om denne samtalen. Men hva de gjør utav det er jo en annen sak..

Pass på deg selv og barnet, lås dører...

Huff, ekle greier det der ..:/

Skrevet

Dette hørtes skummelt ut.... Jeg ville nok tatt en tlf til politiet og spurt hvordan du skal forholde deg til dette. Bedre å være føre var.......

Lykke til og håper virkelig det går bra med dere!!

Skrevet

Kontakt politi og barnevern og spørr ka du skal gjere..

Skrevet

Så vidt jeg vet kan ikke politiet gjøre noe før x har gjort noe ulovlig. Og det er faktisk ikke ulovlig å reise rundt i landet...

Vil så gjerne at barnet mitt skal kunne få et skikkelig forhold til pappaen sin, men samtidig så vil jeg gjøre alt jeg kan for at x ikke skal få såre eller skade h*n.

Prøver veldig å ikke overreagere... Vet jo selv at x er ustabil, men at han kan finne på noe for å skade barnet sitt? Og jeg nekter å leve bak låste dører!! Måtte det en periode da jeg studerte pga av psykisk ustabil person som også bodde i kollektivet og det blir utrolig slitsomt psykisk!! mye bedre å låse døra for Jehovas Vitner enn en x...

X skal i retten om noen uker, og der er det meningen at denne personen skal være en støtte for ham.

Skjønner ingenting idag, jeg... Men føler det blir vel drastisk å ringe politiet fordi noen har sagt noe osv. Blir så lite konkret. Kanskje det er en idè å ringe familievernkontoret? Evt. snakke med helsesøster...

HI

Skrevet

Ser at jeg har skrevet veldig negativt her... Ble bare skikkelig skremt, og aner ikke hvordan jeg skal reagere. H*n som ringte tror at x kan finne på noe slikt, men jeg tviler selv... men hva om jeg tar feil!?!

HI

Skrevet

FAmilievernkontoret var ingen dum ide, ring dit, så kan de råde deg!

trøsteklem

Skrevet

Denne personen har da tatt seg bryet med å kontakte deg,enda han ikke kjenner deg så veldig godt. Det kan jo være noe han har måttet tenke nøye igjennom,og da kan jo det bety at han var så bekymret at han syntes han MÅTTE ringe og advare deg? På tross av at han kjenner xèn din godt,og skal være hans "støtte" i en rettssak....? Og denne personen har faktisk sett x`en din nylig,hva vet egentlig du om hans nåværende psykiske tilstand? Ikke for å skremme deg,men du kan jo ringe han opp igjen og spørre han ut litt mer om hva og hvorfor,og siden evt kontakte noen som kan hjelpe deg og vurdere hva du skal gjøre?

Skrevet

hei. tror kansje jeg hadde ringt krise senter jeg. de kan bidra med så mye.

klem

Skrevet

X skal i retten i forbindelse med samvær og omsorg for sine andre barn. Den som ringte skal visst vitne for x i saken. Derfor blir jeg så forvirret når h*n ringer meg for å advare mot x!

Og du har helt rett: jeg har ikke sett x på over 1 år og vet fint lite om hvordan han er nå. Vet at han har hatt det tøft lenge, men ikke hvor ille det faktisk er, og det kommer til å bli enda verre når rettsaken er over!!!

HI

Skrevet

en god idè! bare meg som ikke vil at det skal være så ille som det føles akkurat nå...

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...