Gjest Skrevet 17. november 2006 #1 Skrevet 17. november 2006 hei alle sammen, skriver litt om meg selv først jeg siden jeg ikke har gjor det tidligere... jeg er 21 år og kommer fra oppland... jeg og samboeren min har vært sammen i snart 6 år... jeg har en blandingshund (rottweiler/shæfer)som snart er 3 år:) jeg jobber deltid. var hos legen i går for andre gang siden jeg ble gravid, er nå i uke 13:) men jeg har ikke vært til noen kontroll ennå!!! ikke av noe slag... har kun gjort noe papir arbeid, gått på vekta og litt forskjellig... hva har dere som er like langt som meg på vei vært gjennom til nå? og hvordan er formen? selv har jeg ikke merket så veldig mye, er sulten hele tiden men ingenting annet. har lagt på meg 1 kilo etter unfangelsen c",) hva med dere andre i uke 13???
ღMaria har TO prinsesserღ Skrevet 17. november 2006 #2 Skrevet 17. november 2006 heihei...velkommen inn hit...jeg er 13+5 og er i tipp topp stand...
mill@jenta Fødte Lucas 7/6 Skrevet 17. november 2006 #3 Skrevet 17. november 2006 Heisann! Jeg er 13+1, har vært på en kontroll hos legen, en kontroll på fødepoliklinikk med ultralyd og en kontroll på diabetespoliklinikken (har diabetes, gjør sv.skapet litt mer komplisert, men de passer godt på meg!) Jeg har gått ned 5 kg siden jeg ble gravid, men det er jo fint, for jeg har litt ekstra.. Man skal jo ikke akkurat spise for to når man er gravid heller.. Merker ikke så veldig mye til at jeg er gravid heller, bare litt problemer med bekkenet, ellers er jeg egentlig ok, bare sliten og trøtt! Lykke til videre med den lille da!
Gjest Skrevet 21. november 2006 #4 Skrevet 21. november 2006 samboeren min pendler så han er veldig ivrig på å få tatt en ultralyd snart... han går for tiden sykemeldt og har veldig lyst til å se den lille før han reiser tilbake på jobben.. når han drar neste gang kommer han ikke tilbake før til jul:( og jeg har ikke så veldig lyst til å gå på ultralyd uten han! hva skal vi gjøre??
karius og baktus Skrevet 21. november 2006 #5 Skrevet 21. november 2006 hei hei. Hvor i Oppland kommer du i fra google? Jeg kommer også i fra oppland og er i uke 13.
Gjest Skrevet 21. november 2006 #6 Skrevet 21. november 2006 jeg bor i vågå,og har termin 23 mai i følge legen min... men har ikke vært på noen form for sjekk ennå hvordan er det med deg, har du fått ul time?? hvor i oppland kommer du fra da?
malm Skrevet 21. november 2006 #7 Skrevet 21. november 2006 Hei er nå i 13 uke +2 dager. Var i ul i går ,Den lille så ut til å ha det supert,så nå er mamma rolig igjen .hadde blødning i helgen så jeg har hvert ganske urolig. Men etter i går har jeg det ganske bra, er litt trøtt og sliten. men som mamma til nr 4 skal man sikkert ha sånn. det er nesten som og starte på nytt. det blir 9 år i mellom nr 3 og 4. har ikke lakt på meg og ikke gått ned heller. Men det kommer vel med tiden .har hvert sykemelt i 3 dager ,skal på jobb i morgen .jobber som butikkmedarbeider i 100% stilling. I gave og interjør butikk. er også sulten hele tiden,mannen min ser på meg og ler ,jeg er ikke den som er mest sulten til vanlig ,har hvist fått en kjempe forbernning???? Jeg blir 33 i desember og er i fra Lofoten .Alle barna har samme pappa,så heldig er jeg.har hverrt gift i 12 og ett halvt år. ps håper dere alle får det fint i ukene som kommer. klemm fra mamma til snart nr 4.
Gjest Skrevet 21. november 2006 #8 Skrevet 21. november 2006 fikk du ultalyd så tidlig fordi du er over 28 da eller??? er det så stor variasjon for når man får det, ser noen som har vært på ul allerede uke 6-7... jeg skal ikke på ul før i uke 18... da er samb min borte på jobb sansynligvis, og får ikke vært med:( synes dette er veldig trist både han og jeg. dette er mitt første barn så jeg har jo null erfaring med dette, kunne det gått an å få ordnet en ultralyd litt tidligere så han også kunne blitt med eller er ikke dette noen "gyldig" grunn???
malm Skrevet 21. november 2006 #9 Skrevet 21. november 2006 Hei snakk med din fastlege eller jordmor ,og forklar sitvasjonen deres så karnsje det ordner seg .jeg har hatt 2 spontan aborter før da jeg var 21 og 24 og hadde også den samme legen som nå ,så hun kjenner meg som passient godt .Har vanlig ul time 040107 da er jer ca 19 uker . Håper det ordner seg for dere . klemm. Det ser ut som om at det er veldig forskjellig fra plass til plass hvor du bor i dette lange landet ,om når tid du har mulighet og få komme i ul . Hvilken dato har du termin ?Jeg har termin 060607.
karius og baktus Skrevet 21. november 2006 #10 Skrevet 21. november 2006 ok da bor vi ikke så langt fra hverandre, Vinstra her. Jeg var hos legen i går, så da skulle han kontakte sykehuset da slik at jeg antagelig kommer til ultralyd før jul.
keisersnittnr3 Skrevet 21. november 2006 #11 Skrevet 21. november 2006 Hei hei Jeg var hos jordmor idag, var hos legen når jeg var i uke 9,no er jeg 13+3. Har vert til ul to ganger siden jeg har hatt noen blødninger,men no er alt fint. Har gått ned 0,5 kg, er trøtt,men ellers i fin form. Har fått ul 28 desember,og er i uke nitten:)
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 21. november 2006 #12 Skrevet 21. november 2006 Grunnen til at de ønsker ul i uke 17-19 er at akkurat da er alle fostre like store, slik at du kan måle og finne ut eksakt termin! Da jeg ventet Lillegutt måtte jeg ta med en venninne på UL siden kjæresten min var bortreist. Det var veldig trist for oss begge så vi bestilte en 3D UL i uke 26 sånn at han også kunne titte på det lille vidunderet! Det var veldig ok! Jeg har forresten termin 31.mai og har UL 22.12
Gjest Skrevet 21. november 2006 #13 Skrevet 21. november 2006 vinstra ja,ikke lenger stubben det:) du skal på lillehammer da, på ultralyden? håper jeg også kan få det men jeg har ingen plager av noe slag, har ikke vært gravid før heller.. jeg vet ikke om doktoren vil synes dette er en god nok grunn at samb også har lyst til å være med???jeg vil jo helst ikke gjøre dette alene...
Gjest Skrevet 21. november 2006 #14 Skrevet 21. november 2006 fastlegen regnet på det og har slått fast at jeg har termin 23.05.07, det er så lenge til!!! jeg lengter...
karius og baktus Skrevet 22. november 2006 #15 Skrevet 22. november 2006 ja jeg skal til lhm på ultralyd, er 3. gangen min da :-) er utrolig sliten å kvalm jeg så nå er jeg sykmeldt, håper det snart går over så jeg kan begynne å glede meg over svangerskapet, ikke bare synest det er slitsomt. Prat med doktoren din å forklar situasjonen så får dere sikker dra på en tidligere ultralyd. Tror det går an å ringe sykehuset selv også å bestille visst doktoren ikke går med på det, men da må dere betale selv. Er i grunnen rart da visst det ikke ordner seg når dere snakker med dokoren din å forklarer han situasjonen. Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå