Gjest Skrevet 17. november 2006 #1 Skrevet 17. november 2006 Er du her fortsatt? Jeg har lest en del av dine siste innlegg, og jeg så også det som du skrev i går.. Jeg ble bekymret for deg, og det er derfor jeg etterlyser deg nå.. Håper du har det bra, og at du klarer deg. Jeg har all respekt for at du har det tungt, og vil bare belønne deg for de følelsene du har bygget for stesønnen din. Verden trenger sånne som deg! Jeg tror heller ikke at du skal ta deg nær av det folk sier til deg her inne. Det er mange frustrerte singelmammaer og stemødre som prøver å relatere seg til en hard hverdag. Og det er ikke alltid uproblematisk. Og mange ganger lar vi det gå ut over andre. Kanskje alt for ofte. Jeg håper du fortsatt er her inne, og at du er ved godt mot. Vi trenger alle samme her, og vi trenger forskjellige standpunkt. Kanskje vi alle sammen skal gjøre et forsøk på å gi hverandre litt mer takhøyde og ta det skrevne ordet for hva det er, enten ren frustrasjon over en uhånderlig situasjon eller bare noen som har behov for trøst. Jeg stemmer ja for at vi skal gi hverandre litt spillerom! Kommer du tilbake?
Singelmamma og banden Skrevet 22. november 2006 #4 Skrevet 22. november 2006 Jeg finner ikke det henviste innlegget til lille spire, og så har jeg heller aldri sagt noe stygt til henne heller, derfor lurer jeg på hvorfor HI henviser til meg (evt bruker mitt nick som henvisning til alenemødre).
Singelmamma og banden Skrevet 22. november 2006 #5 Skrevet 22. november 2006 Fant det omsider! Får bare nevne at det ikke er meg som er anonym. Og jeg har ikke noe i mot stemødre, heller ikke lille spire, jeg har da selv vært stemor. Men ikke i samme grad som henne. Men, jeg får velge å tro at mitt nick var ment som en fellesbetegnelse, og ellers legge til at de fleste alenemødre er åpen for samarbeid med fars nye familie, selv om det er vanskelig for dem. Ofte hører stemor en versjon fra far, og så hører stefar en ganske annen fra mor. Dette var nevnt av noen i debatten som det henvises til. Derfor lurer jeg selvsagt også på hva min datters stemor tror om meg. Og når det gjelder bursdager: Han feirer med sin familie, og så feirer vi med vennene og vår familie. Ang jul så feires jul to ganger, en her og en der. Fungerer helt greit og jenta synes det er stas. Men gruer meg til konf som mange andre. Litt utenom denne tråd. Men jeg synes ikke noe om at mitt nick skal brukes i den sammenheng som er gjort her, spesielt siden jeg ikke misliker stemødre. Jeg ender nok nemlig opp i den kategorien igjen selv... :-)
Gjest Skrevet 22. november 2006 #6 Skrevet 22. november 2006 Hvis du leser innlegget og legger til litt sunn fornuft så ser du også at dette har overhodet ingenting med deg å gjøre! Jeg prøver å forklare at det finnes mange single mødre (om det passer deg bedre at jeg bruker den frasen) og stemødre (nå får jeg sikkert andre på nakken fordi de har valgt den nicket).. Ikke til deg som person. gud, kan vi bare gi hverandre litt takhøyde her?
Singelmamma og banden Skrevet 23. november 2006 #7 Skrevet 23. november 2006 Det var vel heller det at ordlyden ble feil. Single mammaer er noe ganske annet enn mitt nick :-) Alenemødre er ofte noe annet enn single mødre (alenemødre har av og til kjæreste også) Og har faren en kjæreste blir alenemor en biomor. Skjønner? Og mange andre kan godt tro at jeg er ansvarlig for å presse ut lille spire når du skrev det slik. Derfor følte jeg behov for å utdype det.
Gjest Skrevet 29. november 2006 #8 Skrevet 29. november 2006 Jeg sá ikke problemet med ordlyden, og tenkte pá singelmammaer som en fellesbetegnelse.
Gjest Skrevet 3. desember 2006 #9 Skrevet 3. desember 2006 Tusen takk.. Jeg er glad du svarte som du gjorde. Jeg ville bare gi litt støtte til lille spire.. - Ikke prøve å fornærme noen her inne. Vi er alle i samme situasjon, og vi trenger alle litt støtte i blandt.
Singelmamma og banden Skrevet 5. desember 2006 #10 Skrevet 5. desember 2006 Har hun dukket opp igjen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå