Granny Weatherwax Skrevet 17. november 2006 #1 Skrevet 17. november 2006 PASTA CARBONARA Dette er favorittretten til meg og mannen min! Syndig så det holder, men en gang i blant unner vi oss det :-) Tagliatelle pasta (nok til 2-3 porsj. Vi bruker ca 350g) 1 pk matfløte ca. 250g bacon 3 eggeplommer parmesanost (vi bruker ca 50-100g, men det er veldig individuelt hvor mye man vil ha) salt & pepper Skjær bacon i små terninger og stek ved middels sterk varme. Tilsett så matfløten (rett i stekepanna) og la det småkoke i ca. 2 minutter. Så tar du ønsket mengde revet parmesanost oppi og la den smelte inn. Tilsett 3 eggeplommer. OBS! Det er viktig at sausen ikke koker i det hele tatt når du rører inn eggeplommene, for ellers vil de "koagulere" (i mangel av et bedre ord, men dere skjønner hva jeg mener) Salt og pepper (masse! Spesielt mye pepper, den blir salt av baconet også! Serveres med tagliatelle og brød, gjerne hvitløksbrød. Og det beste er at hele stasen tar et kvarter å lage, med minimalt av oppvask! Bon apétit!
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 20. november 2006 #2 Skrevet 20. november 2006 Mmm den var god! Takk for tipset :-)
Gjest Skrevet 25. november 2006 #3 Skrevet 25. november 2006 jaa, skal lage dette SNART! Elskar carbonara!! Må også prøve svigermors persillepasta ein av dagane. Ho lagar saus berre av kvitlauk og persille - som ein pesto. Nammis!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå