Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal døpe sønnen vår på søndag, men har er uenige om hvilken kjole vi skal velge. Jeg har den kjolen jeg og min familie er døpt i, og mannen min har den kjolen han og hans familie er døpt i. Foreldre på begge sider ønsker at vi bruker deres kjole. Uansett hvilken vi velger vil noen bli skuffet. Synes dette er litt vanskelig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvem sitt etternavn skal gutten ha da? sett opp et lite regnestykke i hodet og se hvem som gir og tar mest på andre områder ¨når det gjelder navnevalg, kirke han døpes i etc... bare et forslag altså. jeg for min del er mest opptatt av at ungen blir døpt:-)

Skrevet

Han får begge sitt etternavn. Er enige at det viktigste er at han blir døpt. Føler bare litt på det i og med hans mamma har laget hans kjole og min farmor har laget min kjole. En av de to kommer til å bli skuffet uansett.

Skrevet

Vi hadde barnedåp sist helg og hadde i utgangspunktet samme problemet. For å ikke såre noen, og i tillegg skape vår egen tradisjon kjøpte vi vår egen dåpskjole som lillemor kan få bruke selv om hun har lyst til det hvis hun selv får barn en gang. Det var ikke like populært blant alle det heller, men da ble i hvert fall begge sider behandlet likt...

Skrevet

Kan dere ikke bare kjøpe en ny dåpskjole da? Så starter dere en ny tradisjon og slipper peset fra familiene...

Skrevet

Jo, takk for tipset. Det er nok det enkleste. Er ikke så lett å glede alle...

Skrevet

Den løste vi ved å sy en ny - vår egen liksom. Men da må man jo være litt tidligere ute.

Skrevet

Syns den eldste kjolen bør vinne:-)

Syns det er dumt å kjøpe ny da, bare for enkelhets skyld liksom,

kan jo ikke skape krig av sånne ting, men skjønner det er vanskelig.

Selv er vår 120 gamle dåpskjole blitt borte etter vår 1. datters dåp,

utrolig trist...ingen vet hvor den er, og skal nå døpe vår 2. jente

med en ny kjole vi måtte kjøpe..

Skrevet

Vi har også 2 dåpskjoler fra begge familiene.. Samboern min har en datter fra før som har brukt kjolen fra hans familie, så da vil jeg at vår datter skal bruke fra min famile...

Skrevet

Ikke velg, men slå mynt og kron. Da får dere brukt den ene samtidig som ingen kan si at dere har valgt feil! Dere får si det som det er at valget ble så vanskelig at det ble beste måte å bestemme det på. Hvis det blir flere dåpsbarn tar dere andre kjolen neste gang.

Ellers får dere bruke begge kjolene på samme dag da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...