Gå til innhold

Maxi Cosi Mobi eller HTS besafe izi kid Combi x1 ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vanskelig å velg....! Hvilken bilstol har dere, og er dere fornøyd?

Gutten min er 7 mnd og har vokst ut av setet sitt, så det er på tide med et nytt veldig snart.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi valgte besafe da dette ble kåret til best i test ;-)

Min sønn på snart 9mnd sitter veldig fint i dette setet, også når han sover - noe han som regel gjør når vi kjører bil...

Skrevet

Har be safe jeg, er ikke sikker på hva mer den heter, men dn går iallefall fra 9-? kg. Hvis det er samme stolen vi snakker om, er jeg iallefall strålende fornøyd. Den kan stå begge veier, men barnet er sikrest bakovervendt. Når den står bakovervendt er den sikret med en stang som går fram i setet og en som går fra stolen og ned i dørken, den virker så sikker at jeg syns det er rart at stolene fra 0-10/13 kg er såpass dårlig festet som de er.

Det eneste er at barnet må kunne sitte bra av seg selv for å ha denne stolen, da den er noe bratt i ryggen. Vi kjøpte den da pjokken var 6-7 mnd for da var han blitt for tung til å sitte i beibibilstolen, og da hadde han litt problemer med å sitte ordentlig, men etter få mnd var stolen perfekt.

Skrevet

Aner ikke noe om de modellene, men av erfaring så anbefaler jeg at du velger en stol med avtagbart trekk, så det er lett å vaske.

Skrevet

vi kjøpte også nettopp be safe.. kan ha både bak og forovervendt...

Men hun dama sa at etter at baby er 9mnd så skal han sitte forovervedt i den be safe barnestol....Stemmer det?

Skrevet

Nei det stemmer ikke. De skal sitte bakovervendt så lenge som mulig, uansett hvilken stol! Vi har nettopp kjøpt BeSafe izi combi (0-18kg), og er fornøyd med det. Noen som vet hva det koster her i norge? Kjøpte det nemlig i sverige til ca2500kr (tror jeg det var).

Ps! Dette setet er visst godkjent å bruke opp til 25kg, selv om det står 18kg.

Skrevet

Håper dette var skrivefeil, for en 9 mnd gammel baby SKAL ihvertfall ikke sitte forovervendt.

Dette setet er godkjent fra 0 kg bakovervendt, men fra 9 kg er den godkjent forover også. Men det anbefales at barn under 4 år sitter bakovervendt.

Det koster ca 3200 i Norge, litt forskjell pga stoffet i trekket.

Vi har også dette setet til snupp på 2, fordi det har kommet best ut i tester, og skal ha de samme til lillesnupp.

Skrevet

Nei, det stemmer ikke at de SKAL sitte framovervendt, for barnet er sikrest når det sitter bakover. Men man kan sette setet framover hvis det er en spesiell grunn til man ikke kan ha det bakover. Vi har nettopp snudd setet framover fordi gutten på 11 mnd ble så fryktelig bilsyk, så vi tenkte vi skulle prøve å la han sitte framovervendt for å se om det gikk over. Men hadde det ikke vært for det, hadde jeg latt han sitte bakover så lenge som mulig, å det er det som anbefales av forhandlere.

Skrevet

Vi har maxi cisi mobi og er veldig fornøyde. Be safen tok enorm plass i bilen våres, pluss at den var litt brattere enn maxin så vi endte opp med det setet, heldigvis =)

Skrevet

Vi har maxi cosi cabrio, som vi har vært fornøyd med, og hadde tenkt å kjøpe mobi som neste stol (vant jo TV2-testen bl a). Men så oppdaget vi at den kun er forovervendt, så da utgikk den! Ved frontkollisjon er barnet 95% beskyttet i bakovervendt stol, mot 50-60 % i forovervendt, det gjorde valget enkelt for oss! HTS står på handlelista. (Men man må jo sjekke at setet får plass i bilen,da...)

Skrevet

Jo, hun vi kjøpte fra sa at jg skal ha nurken forovervendt, for han er over 9 kilo. Hun spøkte tom at vi ikke trengte å pakke ut de extra stangene før neste baby:(

Men jeg har surftet litt om besafe kombi, og nurket kan sitte bakovervendt fra 0-18kg...tror bare hun var enten stressa eller kan ikke godt nok om sine saker...hehe godt å ha internet og kan dele erfaring og meninger med andre mødre og fedre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...