snart mamma til to(t 16.12.06) Skrevet 17. november 2006 #1 Skrevet 17. november 2006 Hei. Høres kanskje litt dumt ut,men min første sønn veide 3435g og i går var vi på ultralyd(uke37) og da veier han ca 3600g også er det igjen 3,4 uker.
Abracadabra Skrevet 17. november 2006 #2 Skrevet 17. november 2006 jeg har også fått høre hele tiden at jeg får en stor baby, gulp! skummelt å tenke på - men jeg forsøker å roe meg selv med at uansett hvor stor eller liten denne ungen er, så har jeg ikke sammenligningsgrunnlag - ondt gjør det uansett når h*n skal ut... har ivf-termin på 29/11, men iflg UL og str på baby skulle termin vært satt til 17/11. En del større enn gjsnittet altså...! Blir vel en god plugg på 4,5 kilo på meg..! pust pes så jeg skjønner godt at du tenker på det...! håper de har målt littegranne feil da - det er jo små marginer, så det kan jo hende de har overestimert litt. vi får si det, eller hva??
*knøttebo* Skrevet 17. november 2006 #3 Skrevet 17. november 2006 heisann...skal prøve å komme med noen "trøstende" ord...har to fødsler bak meg...førstegang ei jente på 3560 og andre gang en gutt på 4600....med syv års mellomrom. og andre fødsel VAR lettere....når de er så store som det hjelper tyngdekrafta mere til når de skal ut! og de selv er større og sterkere og takler en fødsel bedre... Så slapp av og gled dere heller Lykke til
Abracadabra Skrevet 17. november 2006 #4 Skrevet 17. november 2006 Takk for trøstende ord! Jeg har også vært innom den tanken at det er sikkert bra for barnet også, å være litt stor og sterk. Jeg gleder meg til å få hilse på dette lille (?!) vesenet, ja, og har slått meg ganske godt til ro med at "ut skal h*n uansett!" Ha en fin dag da!
Gjest Skrevet 17. november 2006 #5 Skrevet 17. november 2006 Når de estimerer vekt på UL har de en feilmargin på +/- 500 gram, så man bør nok ta den vektestimeringen med en klype salt. Kanskje babyen din ikke er så stor likevel?
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 17. november 2006 #6 Skrevet 17. november 2006 Da jeg var på vekstestimering, fikk jeg vite at marginen var på +/- 625g. Jeg fødte ei stor jente sist (4380,53cm), og det var ikke problem å få henne ut sånn sett =)
Eevee med luciabarn i vente Skrevet 17. november 2006 #7 Skrevet 17. november 2006 Hei!Viss det er smertene du er redd for(at det skal være vondere med større barn)så kan jeg si ut ifra egen erfaring at størrelsen har ikke noe å si på smertene iforhold til rier og utdrivningsfasen.Jeg venter min fjerde gutt om 26 dager .Min første var 4,2 kg ,nr 2 var 4,1 kg og nr. 3 var 3,7 kg og jeg synes nr3 var værst .Denne siste ligger i sete (kan ennå snu seg)og har fått besjed om at jeg må eventuelt føde normalt så det tenker jeg litt på men ut skal de og man glemmer jo som regel de værste smertene fort.Lykke til:o)
*knøttebo* Skrevet 17. november 2006 #8 Skrevet 17. november 2006 ja de kan ta feil på UL også...har vært på tre Ul selv...i uke 28 og i 35.. i uke 28 blei lille snuppa i magen min estimert til ca 4200 ved fødsel i uke 35 va ho ca 3000gram og fikk beskjed om at ho iallefall ikke blir større enn 4kg. men men ...har ei uke igjen til termin nu så får se kem som får rett Ut skal ho jo uansett(glæde mæ)
Gjest Skrevet 17. november 2006 #9 Skrevet 17. november 2006 Ut fra SF-målene kommer lillegutten min til å veie litt over 4 kg. Ble også ganske bekymret da jeg fikk vite dette... og er jo litt bekymret enda. Men så snakket jeg med tanta mi. Ho fødte først en gutt på 3,6., så en på 1,1 (prematurt), så en på 5,5! Ho sa at det var MINST like vondt å føde han på 1,1 som han på 5,5! Bare noen trøstende ord til:)
bobby - nr 2 i juli Skrevet 17. november 2006 #10 Skrevet 17. november 2006 Jeg ligger også an til å få en stor baby, men tenker ikke så mye på det (så lenge han ikke blir over 5 kg, da...). Min mor har født 3 barn alle på over 4 kg, og hun hadde greie fødsler alle gangene.
snart mamma til to(t 16.12.06) Skrevet 17. november 2006 Forfatter #11 Skrevet 17. november 2006 Takk for trøstende ord. Det hjelper å høre andre sine opplevelser/erfaringer. Lykke til alle sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå