Gå til innhold

Ikke OS under morspermisjon!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei igjen!

Snakket med trygdekontoret og fikk høre at jeg ikke får overgangsstønad så lenge jeg har morspermisjon. Så da kan jeg se langt etter prioritet i barnehagekøen. Men jeg kunne få det når jeg var ferdig med permisjonen, (for da mister jeg jo jobben fordi jeg ikke kan møte der fordi jeg ikke har barnehageplass, og vil bli arbeidssøker.) Litt av et molboland vi bor i!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det du skriver er nå bare tull.

Man kan ha ulønnet permisjon i inntil 2 år etter endt fødselspermisjon, så du trenger ikke miste jobben.

Og du kan få barnehageplass selv om du ikke får spesialbehandling i barnehagekøen.

Hvorfor ta sorgene på forskud?

Skrevet

Fikk ikke overgangsstønad under ulønnet permisjon heller sa damen på kontoret. Hvorfor får jeg bare feile svar av disse folkene?

Skrevet

Så sant du ikke har over 25000 i brutto i mnd, får du redusert OS.

Klag på vedtaket

Skrevet

Hvem er det som sier at man må motta os for å få prioritet i barnehagekøen?? Er man alene, så er man alene, uavhengig av om man mottar os eller ikke.

Skrevet

I reglene i Bergen kommune står det at man må ha f.eks. OS for å bli prioritert i barnehagekøen. Man kan ha mange andre plager og funksjonshemninger også for å bli prioritert. Jeg har ikke så mange av disse plagene, så jeg må da stille i kø med alle de andre parene med to inntekter. Jeg har ikke fått barnehageplass, fordi det er altfor få plasser i Bergen. Men jeg har ikke gitt opp. Det er noe som heter listehopping, kanskje det kan hjelpe. Kanskje jeg kan få en au-pair i huset? Jeg mener fremdeles vi bor i et molboland når reglene er blitt så strenge. Vi har nok å slite med fra før av.

Skrevet

I alleste dager?! dette stemmer ikke. Du får overgansstønad i tillegg til permisjonspenger, men det trekkes fra os fordi permisjonspenger jo er lønn. Et tips er å "spare" os mens man får permisjonspenger(hvis man har råd til det, det vil si å utsette os( spørs så klart om det lønner seg etter hvor stort barnet er). Og så lenge du er aleneforsørger er du prioritert i barnehagekøen uansett.

Skrevet

Du får OS i permisjonstiden. Jeg valgte å ikke ha OS når jeg hadde permisjon for å spare OS tiden,jeg hadde jobba fullt og fikk nok i permisjonspenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...