Gå til innhold

Hei... Hvor lenge jobber dere fram mot fødsel????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører ikke til her før om 9 uker.. Men stresser en del på dette området da jeg er student og har praksis intil to uker før termin og er redd for å ikke klare dette!!!

Hvor lenge skal/har/klarer dere å jobbe??

Hva er det som er vanlig???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobbet til jeg skulle ut i permisjon. Altså tre uker før UL termin. Det går sikkert fint med deg og praksisen din viss du i utgangspunktet er frisk og oppegående. Jeg jobbet sånn forrige gang jeg var gravid også.

Skrevet

Jobber til 2 uker før ul-termin, jeg, men bare fordi jeg er i form til dette. Har vært verre hjemme, da vi har bygget til på huset og det ble roligere tider bare for noen uker siden. Tok meg av tapetsering og flytting og slikt. Var skjelven mange ganger og tenkte at det ikke var så bra for hverken meg eller småen, men går nå inn i uke 36...

Skrevet

Er jo umulig å si hvordan formen din blir, mange blir sykemeldte på slutten. Men andre er jo i super form! Er det mye fysisk aktivitet i praksisen? Det har nok mye å si. Selv arbeider jeg som forsker, og var veldig i tvil om å sette igang et forsøk som skulle gå til jeg hadde 7 uker igjen til termin. Jeg gjorde det, og det ble noen lange dager på jobb med mye stress og endel fysisk aktivitet (bøying, gåing osv, ikke bare sitte på kontorstolen). (Jeg har vært mye plaget med kynnere). Det gikk, men følte det var helt på kanten av hva jeg klarte. Vanskelig situasjon du er i, jeg hadde sikkert gjort det, og satset på at det ordnet seg. Håpet på å få litt tilrettelegging på slutten hvis det ble for slitsomt. Kanskje du kan høre med en veileder eller noen hva de anbefaler?

Skrevet

Jeg har vært i fin form helt fram til fødselen i de to forrige svangerskapene. Ser ut til at det blir slik denne gangen også, så da jobber jeg fram til permisjonen starter.

Lykke til.

Skrevet

Jobber til 3 uker før UL-termin. Når en har fast jobb, må en gå ut da, hvis ikke mister man disse ukene av permisjonen. 3 uker før fødsel og 6 uker etter er forbeholdt mor uavhengig av hvor stor andel fødselspermisjon man tar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...