Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har en gutt på 3 mnd. Jeg ammer og gir litt mme i tillegg pga at jeg har lite melk. Jeg gir han mat ofte, men føler at han ikke blir ordentlig mett på dagtid.

Jeg leker med tanken på å introdusere grøt allerede nå.

Hva syns dere om det? Før i tiden startet man jo med det ved 3 mnd alder, mens idag er det liksom fy-fy.

Noen med erfaringer, og evt. tips til hva man bør begynne med som passer best for små mager og evt. når på dagen man bør gi det?? Vil selvfølgelig fortsette å amme så godt jeg kan/gi mme når det er lite melk.

Veldig takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7116344-gr%C3%B8t-allerede/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du skal vente hvis du kan, men dersom du ikke føler du kan kan du for eksempel røre litt Holle hirsegrøtpulver (helsekosten) ut i litt mm. Husk ikke å velge grøt med gluten. Men ville prøvd å vente 1 md. tid. Grunnen til at man venter i dag er blant annet faren for allergi. Men du vet jo best hvor sulten barnet ditt er

• 3 måneder senere...

Hei.

Æ begynnte å gi velling (blanda litt grøtpulver i mme) da guttn va 3 1/2mnd. Han krevde mat annen hver time, så æ fant ut æ sku prøve me litt tykkere mat.

Du bør begynne me ris eller mais grøt. Å når du begynne så gi han d på ettermiddagen i tilfelle han får ondt i magen i begynnelsen. Etter nån daga når mageknipe går over så kan d være lurt å gi d litt før leggetid på kvelden.

(Ps.

Min sønn bei født 5 uke for tidlig, og da æ på 3 mnd kontroll spurte helsesøster om når man kan begynne me grøt så fikk æ beskjed om at man ikke bør gi grøt før barne e rundt 6 mnd, og æ burde vente enda lengre pga at guttn e for tidlig født. Men æ prøvde nu bære, og d gikk bra.)

Lykke til

• 2 år senere...
  • 3 måneder senere...
  • 1 år senere...

Jeg har akkurat startet med snuppa mi på snart 14 uker :) Det har gått kjempe bra, ikke noe vondt i magen og hun syns det er kjeeempe godt.. Når vi tar på henne smekke nå så blir hun helt vill.., hehe. Synes det er tull at de fleste er så i mot det, for bare 20 år siden var det helt vanlig og det var myyye mindre allergier da. dessuten viser de nyere forskningene nå at det faktisk mot virker allergi å intodusere mat i små doser tidligere en 6mnd + at du får ett mye mindre kresent barn :) Lykke til!! snuppa mi sover alt mye bedre om natten og virker mer fornøy og vi er enda i tillvendings fasen :)

• 2 måneder senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...