Gå til innhold

Grøt allerede?


mate

Anbefalte innlegg

 

Jeg har en gutt på 3 mnd. Jeg ammer og gir litt mme i tillegg pga at jeg har lite melk. Jeg gir han mat ofte, men føler at han ikke blir ordentlig mett på dagtid.

 

Jeg leker med tanken på å introdusere grøt allerede nå.

Hva syns dere om det? Før i tiden startet man jo med det ved 3 mnd alder, mens idag er det liksom fy-fy.

 

Noen med erfaringer, og evt. tips til hva man bør begynne med som passer best for små mager og evt. når på dagen man bør gi det?? Vil selvfølgelig fortsette å amme så godt jeg kan/gi mme når det er lite melk.

 

Veldig takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du skal vente hvis du kan, men dersom du ikke føler du kan kan du for eksempel røre litt Holle hirsegrøtpulver (helsekosten) ut i litt mm. Husk ikke å velge grøt med gluten. Men ville prøvd å vente 1 md. tid. Grunnen til at man venter i dag er blant annet faren for allergi. Men du vet jo best hvor sulten barnet ditt er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hei.

Æ begynnte å gi velling (blanda litt grøtpulver i mme) da guttn va 3 1/2mnd. Han krevde mat annen hver time, så æ fant ut æ sku prøve me litt tykkere mat.

Du bør begynne me ris eller mais grøt. Å når du begynne så gi han d på ettermiddagen i tilfelle han får ondt i magen i begynnelsen. Etter nån daga når mageknipe går over så kan d være lurt å gi d litt før leggetid på kvelden.

 

 

(Ps.

Min sønn bei født 5 uke for tidlig, og da æ på 3 mnd kontroll spurte helsesøster om når man kan begynne me grøt så fikk æ beskjed om at man ikke bør gi grøt før barne e rundt 6 mnd, og æ burde vente enda lengre pga at guttn e for tidlig født. Men æ prøvde nu bære, og d gikk bra.)

 

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
  • 3 måneder senere...
  • 1 år senere...

Jeg har akkurat startet med snuppa mi på snart 14 uker :) Det har gått kjempe bra, ikke noe vondt i magen og hun syns det er kjeeempe godt.. Når vi tar på henne smekke nå så blir hun helt vill.., hehe. Synes det er tull at de fleste er så i mot det, for bare 20 år siden var det helt vanlig og det var myyye mindre allergier da. dessuten viser de nyere forskningene nå at det faktisk mot virker allergi å intodusere mat i små doser tidligere en 6mnd + at du får ett mye mindre kresent barn :) Lykke til!! snuppa mi sover alt mye bedre om natten og virker mer fornøy og vi er enda i tillvendings fasen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Jeg begynte også å gi lillegutt velling da han var 3 mnd, da krevde han mere enn bare melk, og det gikk kjempefint!! Da han var 4 mnd begynte vi å gi fastere grøt, har ike vært noen problemer med det! :) Så det er nok ingen fare å prøve! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...