Gå til innhold

Tenner og søvn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hannah har de siste kveldene vært sutrete (noe hun ikke er vanligvis) Hun har fått en tann, men jeg lurer på om det er flere på gang. Virker ikke som om hun klør så veldig egentlig, men hun sikler en del.....Sovner fort, men våkner gjerne hver halvtime kvelden igjennom.....Noen som har erfaring og har noen gode råd? Kjedelig for henne at hun ikke får ordentlig søvn......merker at hun trenger det. Vi har prøvd å synge, få flaske, få kos, lagt henne i sengen sammen med oss, latt henne gråte, men ingenting hjelper. Hun må bysses i søvn stakkar.......Husker noen anbefalte å smøre gummene, men virker ikke som om det er problemet. Og paracet skal jo kun gis når de har feber og det har hun ikke.

Ikke lett dette, men håper noen har råd å komme med!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leah har hatt slike peroder ved tannfrembrudd. Akkurat nå sikler hun forferdelig og har en laaang våken periode ved midnatt. Men hun er ikke grinete da! Enten så er det fler tenner på gang... eller så brygger hun på noe halsbakteriusser hun og:(

Jeg for min del har aldri brukt "bedøvelsesmiddelet" for gummene. Ikke fordi jeg har noe i mot å bruke det, men fordi jeg simpelthen ha glemt å kjøpe det. Men hvis du tror hun har vondt kan du fint prøve en paracet. Disse bittesmå dosene med paracetamol som vi gir de små er ufarlige.

Skrevet

Uff! Ikke greit hverken for små eller store i huset...god søvn og søte drømmer er nøkkelen til et godt liv, spør du meg. Selv har jeg brent av et par hundrelapper på apoteket i dag i desperasjon;) Sånt smøremiddel til gommene, saltvannsspray og nesedråper. Stefan har fått to tenner nede, men det sprenger godt i overkjeven også, kan jeg kjenne. Selvsagt har han blitt tett i nesa samtidig!!!! Offa! Så han plages skikkelig. De nyinnkjøpte remediene står linet opp på gulvet ved fotenden av sengen hans, klare til å taes i bruk i løpet av natten. Så får vi se...Han endte opp i min seng i natt. Mannen sendte jeg inn i sengen til datteren min som er hos far denne uken. Stefan klynket og ynket seg også ved siden av meg, men han roet seg noe med den stinkende kosekatten sin som han suger på halen til:) Heldigvis går det seg til for alle om en ukes tid, så vi får holde ut:):);)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...