Gå til innhold

noen som har menn som

Anbefalte innlegg

Skrevet

har konvertert til kona eller samboerens relgion.. faar inntrykk av at det kun er kvinner som konverterer.......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men jeg kjenner ei norsk som er gift med en norsk muslim (han var muslim allerede da de møttes, da) og mange andre norske menn som er muslimer, som har konvertert. Noen for kjærlighet, noen på egen hånd.

Og så vet jeg om en mann som ble katolikk da han gifta seg med ei fra Thailand.

Skrevet

søskenbarnet til moren min er konventrert til islam han ble muslim i en alder av 16...

eller vet jeg om en dusin gutter som konventerer...

Skrevet

kjenner dere muslimske menn som har konvertert til kristnedom pga kona da..

Skrevet

Kjenner ingen som har gjort det offisielt. Men ufattelig mange muslimer som er gift med norske kvinner (eller andre, eller gift med kvinner fra hjemlandet) gir jo faen i islam, og ber ikke engang, og om de ikke ber, er de i følge majoriteten lærde å regne som ikkemuslimer. Så de kanskje ikke konverterer på papiret, men de er omtrent ikkemuslimer mange av de.

Skrevet

men poenget er jo at de IKKE konverterer ... selv om de lever som nesten ikke muslimer saa er de fortsatt muslimer utadd.. jeg kan ikke helt forstaa hvorfor norske kvinner som bor i norge konverterer til en annen relgion for aa tilpasse seg mannen sin kultur!! barna som volser opp her i norge burde jo faa lov til aa vaere saa like som mulig de andre barna.. hvorfor skape forskjeller som ikke trenger vaere der

Skrevet

Hva med alle oss som fant islam lenge før vi fant en mann? Gjør vi dette kun for å være grusom med barna våre? Og vi som er gift med menn som er konvertitter selv? Hva er vitsen, om det kun var for "å følge mannens kultur"...

Det kan ikke ha noe med at noen finner islam, og føler det er sannheten? Og vil praktisere religionen?

Jeg tror ikke barna mine er noe ulike andre barn i gata, bortsett fra at vi har andre høytider, og at de ikke får gå nakne i hagen, som er vanlig til de bikker fem-seks år her i området i alle fall... Eneste som skiller to av barna mine, fra andre, er at de er halvt arabiske, men ingen i vennekretsen deres gjør noe nummer av det. Den minste er norsk (mannen min er norsk konvertitt).

Skrevet

signerer deg bellinda...

ganske mangen av di jeg kjenner konventerte før di gifta seg,og om di gjorde etterpå hva så??det betyr ikke at det er for å tilpasse mannens behov,det viser bare hvor dømmende enkelte kan være med å tro sånn..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...