Gå til innhold

Nektes fast stilling på grunn av svangerskap!! Noen som har noen gode råd??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i et 100% vikatiat i en barnehage. Jeg vet at stillingen blir fast fra høsten av og her for et par uker siden kom styreren i barnehagen og sa st hun gjerne ville ha meg i den stillingen fra høsten -07. Ble kjempeglad, jeg! Skal bygge hus og greier og er jo avhengig av den jobben:)

Jeg fant ut for en liten stund siden at jeg er gravid. Så herlig, gleder meg til å fortelle datteren min at hun endelig skal bli storesøster!! (er bare 8 uker, så håper alt går bra,da...)

Jeg valgte å fortelle dette til styreren...hun gratulerte og klemte meg og la til at da kunne hun ikke kunne sette meg i stillingen allikevel... Hun hadde ikke lov til å ansette en gravid!! HÆÆ??

 

Dette er vel ikke lov? Noen som har opplevd noe liknende eller har noen gode råd?

 

Hilsen sjokkert og trist barnehagesnuppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oiii steike...

 

Fy søren så frekt... vist kan hun ansette en gravid!!

 

Jeg mener hellerdet er motsatt.. at vis du er tiltenkt jobben er det ulovlig for henne å nekte deg den pga graviditet.... ring noen som har peiling...trygdokontoret eller en organisasjone eller noe...

 

For det der er IKKE lov!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk,du! Skal ringe fagforbundet i morgen.

Blir liksom et lite skår i gleden, da, vuttu.

Trodde folk visste bedre enn som så, vi er i 2006! Jaja:) Tusen takk for svar, Miss GS+B:)))

Hilsen fra POOOOOS:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du medlem i fagforening har du en knallsterk sak. Dvs. hvis stillingen er utlyst, du har søkt og er innstilt. Ta kontakt med fagforeningen din med en gang!

Det er IKKE LOV å diskriminere noen for graviditet! Det vet styreren din utmerket godt. Slik sett har arbeidstakere i Norge et sterkt vern - heldigvis! Dette vinner du frem med ! ....og ikke la deg knekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Jeg må bare si at jeg blir ordentlig forbanna når jeg leste det.

Styreren har IKKE lov til å nekte deg den stillingen så lenge hun har sagt at hun ønsker deg i den.

 

men du MÅ ringe fagforbundet så fort som bare det.

Send meg en sms om hvordan det går da!

Du har jo nr mitt ;) he he

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...